گزارش سی‌ان‌ان از جلسه‌ ترامپ با سند محرمانه پنتاگون درباره ایران

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که دونالد ترامپ اسناد محرمانه پنتاگون که شامل سندی در خصوص "حمله به ایران" می‌شود را از طبقه‌بندی محرمانه خارج نکرده بود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان مطابق با رونوشت فایل صوتی که به دست آن‌ها رسیده عنوان می کند دونالد ترامپ در جلسه‌ای در سال ۲۰۲۱ اعتراف کرده که اطلاعات "محرمانه‌ای" را در اختیار دارد که از طبقه بندی‌ محرمانه خارج نکرده است.

فوری/ پایان نشست شورای حکام بدون قطعنامه علیه ایران

ترامپ در این فایل صوتی گفته بود: به عنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم آن را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کنم اما حالا نمی‌توانم.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید به متن بخشی از این جلسه دست یافته که ترامپ در آن در خصوص سند محرمانه پنتاگون درباره "حمله به ایران" صحبت می‌کرده است.

ترامپ مدعی شده بود که تمامی اسنادی که با خودش به فلوریدا آورده از قبل از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده بودند.

به نوشته سی‌ان‌ان، مطابق با رونوشت فایل صوتی اینطور به نظر می‌رسد که ترامپ درحال نشان دادن سند مدنظر به اعضای داخل جلسه بود. چند منبع به سی‌ان‌ان اطلاع دادند که در این فایل صوتی صدای خش خش برگ به گوش می‌رسند؛ به طوری که انگار ترامپ در حال تکان دادن سند بوده است اما مشخص نیست که این برگه آیا سند محرمانه درباره ایران بوده یا نه.

ترامپ در بخشی از این جلسه گفته است: محرمانه! این اطلاعات محرمانه است. این را ببینید. این کار را ارتش انجام داده و به من داده شده است.

به نوشته شبکه سی‌ان‌ان، ترامپ در این جلسه در رابطه با مارک میلی، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا شکایت کرده است. این نشست کمی پس از این رخ داد که "نیویورکر" مقاله‌ای منتشر کرد که مارک چگونه در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ از اعضای ستاد مشترک خواسته بود تا اطمینان حاصل کنند که ترامپ هیچ دستور غیرقانونی صادر نکرده است و اگر نگرانی در این زمینه وجود دارد، به وی اطلاع داده شود.

در بخشی از رونوشت این فایل صوتی به نقل از ترامپ آمده است: خب در رابطه با میلی - بگذارید آن را ببینم- برای‌تان یک مثال می‌زنم. او می‌گفت که من می‌خواستم به ایران حمل کنم. آیا این فوق‌العاده نیست؟ من کپه‌ای بزرگی کاغذ دارم و این به دستم رسید، ببینید. این کار او بود. آن‌ها این را به من دادند. این کار او بود. این کار او و وزارت دفاع بود. این کار را من انجام ندادم، کار او بود.

وی ادامه داد: یک لحظه صبر کنید. بگذارید ببینیم. همین الان پیداش کردم. فوق‌العاده نیست؟ با این در این خصوص من پیروز می‌شوم. فقط مسئله این است که این فوق محرمانه است، سری است، این اطلاعات سری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.