رئیسی: کشورهای منطقه آماده خرید تولیدات ایرانی هستند

رئیس‌جمهور گفت: دولت و سازمان‌های دولتی نباید رقیب بخش‌های خصوصی شوند تا بخش خصوصی در کشور رشد کند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری با فراهم شدن زیرساخت‌ها انجام می‌شود. نظام اداری کشور پیچیدگی دارد، نباید سرمایه‌گذاری در این نظام پیچیده خسته‌کننده شود. روند سرمایه‌گذاری در کشور باید تسهیل شود. همچنین دلسرد کردن سرمایه‌گذار نباید صورت بگیرد، خیال سرمایه‌گذار باید راحت باشد، سرمایه‌گذار باید خاطری آسوده درباره امنیت سرمایه و سودش داشته باشد.

انتقاد ابطحی از عملکرد دولت رئیسی/به زور که نمی‌شود مردم را به بهشت برد

رئیس‌جمهور ادامه داد: توانمندسازی بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود یک مجموعه را به بخش خصوصی واگذار کرد اما تسهیلات را به بخش دیگری بدهیم. یکی از اشکالات اجرای خصوصی‌سازی، توجه‌ نکردن به توانمندسازی بخش خصوصی است. سیاست‌گذاری در بخش خصوصی درست انجام شده و بر اجرای آن تأکید داریم، اما در اجرای آن اشکالاتی وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی باید در حوزه تولید قرار گیرد نه در بخش رقابت، دولت و سازمان‌های دولتی نباید رقیب بخش‌های خصوصی شوند تا بخش خصوصی در کشور رشد کند. نقش دولت در کشور نقشی حمایتی، هدایتی و نظارتی است. شرکت‌های مادر با سرمایه‌گذاری در بخش تولید می‌توانند به رشد و اشتغال در کشور کمک کنند.

رئیسی بیان کرد: عضویت و همکاری ایران در سازمان‌هایی همچون شانگهای، اتحادیه اوراسیا، اکو یعنی جمهوری اسلامی به بازار اقتصادی آسیا و اروپا متصل شده است. دشمنان نظام خیلی تلاش کردند که جمهوری اسلامی را محدود کنند، اما کشور را به اقتصاد دنیا پیوند دادیم. مسئولان عالی‌رتبه دیگر کشورها در دیدارهای دوجانبه اعلام می‌کنند آماده همکاری و خرید محصولات ایرانی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.