ماموریت سفیر سوریه در اتحادیه عرب

 «حسام الدین آلا»، نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب و رئیس نمایندگی دیپلماتیک دمشق در قاهره امروز (جمعه، نهم ژوئن) با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

طبق گزارش صفحه توئیتری خبرگزاری «سانا»، رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار، آخرین توصیه‌ها و انتظارات خود از آلا را پیش از سفرش به محل ماموریت در قاهره بیان کرده است.

هفته گذشته بود که روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از منابع آگاه خبر داد حکم انتصاب حسام الدین آلا، به عنوان نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب و رئیس نمایندگی دیپلماتیک سوریه در قاهره صادر شده است.

انتصاب آلا نزدیک به یک ماه پس از تصمیم اتحادیه عرب برای از سرگیری حضور هیأت‌های سوری در جلسات این سازمان منطقه‌ای صورت می‌گیرد و نمایندگان دمشق برای اولین بار پس از نزدیک به ۱۱ سال این جایگاه را دوباره در اختیار خواهد گرفت. پیش از آلا، «یوسف احمد» سفیر فقید سوری نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب بود.

حسام‌الدین آلا، به مدت هشت سال نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی دیگر در ژنو را برعهده داشت؛ در حالی که مدتی سفیر سوریه در واتیکان و مدتی هم در اسپانیا بود. او بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در نمایندگی سوریه در سازمان ملل واقع در نیویورک کار می‌کرد. 

روز جمعه (۱۹می) بود که اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سی و دومین نشست سران کشورهای عربی شرکت کرده و طی سفرش به جده، با بسیاری از مقامات کشورهای عربی، از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین حضور مقامات رسمی سوریه در یک نشست عربی، بعد از تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به این نهاد منطقه‌ای بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.