این موشک جدید ایران لرزه بر اندام آمریکا انداخت!

وبگاه آمریکایی Missile Threat (تهدید موشکی) در گزارشی در ارتباط با آزمایش موشک هایپرسونیک فتاح، نوشت: چند روز پیش ایران موشکی جدید را به نام فتاح آزمایش کرد که قادر است با سرعت فوق‌العاده بالایی به سوی اهداف حرکت کند، به صورتی که سامانه‌های دفاع موشکی کلاسیک توانایی رهگیری آن را ندارند.

در این گزارش آمده است که موشک فتاح قادر است ۱۴ برابر سرعت صوت یعنی با سرعت ۱۲۳۵ کیلومتر در ساعت به سوی اهدافش پرتاب شود.در ادامه این گزارش به این مساله اشاره شده که ایران با داشتن ذخایر موشکی قوی کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربرد از جمله موشک‌های بالستیک در بین قدرت‌های برتر موشکی دنیا قرار دارد.

واکنش ایران به ادعای توافق موقت با آمریکا به جای برجام!

این وبگاه آمریکایی در ادامه به توانمندی موشکی ایران بر اساس گزارش‌هایی که تا سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفته، اشاره کرده و موشک‌هایی نظیر عماد، قادر یک، فاتح ۱۱۰، فاتح ۳۱۳، خرمشهر، قیام یک، رعد، سفیر، سجیل، شهاب یک، دو و سه، سیمرغ، سومار، تندر و ذوالفقار را بر مبنای برد مفید و نوع آنها تشریح کرده است.

وبگاه آمریکایی Missile Threat در ادامه به موشک‌های تولید رژیم صهیونیستی از جمله دلیله، گیبرائیل، اریحا یک، دو و سه، لورا، پاپای، اکسترا، هارپون و ساعر ۶ اشاره کرده است.

البته بر اساس همین فهرستی که از سوی همین وبگاه آمریکایی منتشر شده، موشک‌های رژیم صهیونیستی حداقل از لحاظ تنوع قابل قیاس با موشک‌های ایرانی نیستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.