فیصل بن فرحان: عربستان برای مبارزه با تأمین مالی داعش تلاش زیادی کرد

بن فرحان در یک نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد: بر سر لزوم قطع منابع تأمین مالی داعش، توافق کردیم. البته جای تأسف دارد که کشورهای زیادی حاضر نیستند شهروندان خود را که عضو داعش بوده‌اند، مجددا در کشورهای خود بپذیرند.

شبکه خبری العربیه به نقل از این مقام سعودی گزارش داد، در دیدار با بلینکن، تأکید کردیم که باید بستر مناسب برای بازگشت آوارگان به سوریه و عراق فراهم شود. برخی از کشورها نمی‌پذیرند که شهروندان خود را که در اردوگاه الهول سوریه حضور دارند، به کشور خود بازگردند.

علیرغم ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش یا تلاش برای برچیدن اردوگاه الهول که محل استقرار خانواده‌های عناصر داعش است، مسئولان سوری و عراقی بارها تأکید کرده‌اند که این اردوگاه و عناصر حاضر در آن، اهرم فشاری در دست آمریکا هستند و این کشور حاضر نیست این اهرم را به هیچ عنوان از دست بدهد.

محمد کریم عضو پارلمان عراق دی ماه گذشته خبر داد که ایالات متحده آمریکا با اعمال فشار، قصد دارد به هر نحوی، اردوگاه خانواده‌های عناصر تروریستی داعش در سوریه را حفظ کند. کریم گفت: فشارهایی از سوی آمریکا وجود دارد تا اردوگاه الهول سوریه حفظ شود؛ [اردوگاهی] که تهدید و بزرگترین خطر برای اوضاع امنیتی کشور [عراق] به شمار می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.