طوفان شدید و بارش باران در تهران/ هشدار مهم به شهروندان

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون‌ «بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راههای روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و... همچنین تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید» را در پی دارد.

توصیه می‌شود نسبت به «عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادرسان، ‌ اجتناب از فعالیت های کوه نوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه ها و سکونت گاه های واقع در حریم و بستر رودخانه ها» اقدام شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور درباره خسارات توفان تهران گفت: عصر امروز در مسیر غرب به شرق آزادراه شهید فهمیده قبل از رحمانی با توجه به وزش شدید باد سقوط تابلو تبلیغاتی و انسداد معبر را شاهد بودیم که به همین علت بار ترافیکی پر حجمی را در این محدوده شاهد هستیم.

وی افزود: در مسیرهای خیابان مصطفی خمینی ۱۵ خرداد، آزادی به شرق تقاطع بهبودی، مسیر خیابان مولوی وحدت اسلامی، خیابان حافظ - جمهوری، میدان سپاه و خیابان هاشمی قصرالدشت سقوط درخت و در معابر بزرگراه یادگار ایوانک و آزادراه به غرب قبل از رحمانی همچنین بزرگراه ستاری سقوط تابلوهای تبلیغاتی رخ داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.