هشدار هواشناسی برای البرز/ هلال احمر آماده باش شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش تندباد همراه گردوخاک، تگرگ و بارش های تندری در این استان، امدادگران این استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: اکنون تیم های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی مسافران از سفرهای غیرضرور خودداری و از هرگونه طبیعت گردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی پرهیز کنند.

خلفی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

خلفی البرز از مسافران و گردشگران خواست از اتراق در حاشیه رودخانه های استان دوری کنند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت: مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: بارش های سیل آسا همراه با تندباد و آذرخش تا شامگاه چهارشنبه در این استان ادامه دارد.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و محلی آن به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در استان وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گردوخاک، رگبار، رعدوبرق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید موقتی و برخی نقاط ریزش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت از خطرهای این شرایط جوی است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.