اتحادیه اروپا ۹ تبعه روسیه را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزود که این حکم بر اساس اتهامات نادرست با انگیزه‌های سیاسی صادر شده است.

اتحادیه اروپا خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارا مورزا و همه کسانی شد که «بنا به اتهامات و انگیزه‌های سیاسی متهم و زندانی شده‌اند.»

«اولگ سویریدنگو» معاون وزیر دادگستری روسیه و قضات و مقام‌های زندان‌های این کشور از جمله افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

دادگاه شهر مسکو در ماه آوریل، کارا مورزا را به اتهام خیانت و بدنام کردن ارتش روسیه به ۲۵ سال زندان متهم کرد.

از سوی دیگر، آمریکا روز دوشنبه گروهی از افراد مرتبط با اطلاعات روسیه را به اتهام کمک به کرملین برای بی‌ثبات کردن دولت مولداوی تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت نفر از اعضای یک گروه مرتبط با ایلان شور سیاستمدار بانفوذ مولداوی که در سال ۲۰۱۹ پس از مطرح شدن اتهامات فساد از این کشور گریخت را تحریم کرد.

شور اکنون در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند. وی ۳۶ ساله رهبر حزب شور است که به مسکو نزدیک است و حامیان آن از پاییز گذشته بصورت مکرر تظاهرات ضد دولتی برگزار کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: این افراد بخشی از عملیات اطلاعاتی روسیه در سطح جهان هستند که آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کشورهای بالکان را نیز هدف قرار داده‌اند. هدف این عملیات‌های بی‌ثبات کننده، تضعیف حمایت از دولت‌ها و اصول دموکراتیک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.