اگر آسم دارید، دور این داروها را خط بکشید!

سلیمی فوق تخصص بیماری های ریه با بیان اینکه مصرف بسیاری داروها علائم بیماری را تشدید می کند گفت: داروهایی مانند آسپرین، پروپرانولول، ایبوپروفن، آتنولول از این جمله اند، بنابراین بهتر است در استفاده از این داروها احتیاط نموده و حتما تحت نظر پزشک باشد.

وی اظهار داشت:اجتناب از محرک هایی مثل آلودگی هوا، گرد و غبار، گرده گیاهان و مواد شیمیایی می تواند در کنترل بیماری کمک کننده باشد.

سلیمی با بیان اینکه این بیماری در سنین مختلفی می تواند شروع شود گفت: گاهی شروع بیماری از کودکی و گاهی اوقات شروع بیماری از میانسالی و پیری می باشد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه این بیماری با سرفه، تنگی نفس و گاهی اوقات با درد و سنگینی قفسه سینه همراه است و شدت های مختلفی دارد گفت: این علائم ممکن است با ورزش کردن یا قرار گرفتن در محیط کار تشدید شود که در این حالت با تغییر محل کار و عدم فعالیت ورزشی علائم برطرف خواهد شد.

به گفته وی این بیماری یک بیماری مزمن است و یک عفونت نیست که با یک دارو بیماری را از بین ببریم و تنها می توانیم بیماری را کنترل کنیم.

این پزشک متخصص بیان کرد: داروهای این بیماری یا در کنترل علائم بیماری نقش دارند و یا اینکه سیر بیماری را می توانند کنترل کنند و از سیر بیماری بکاهند و اجازه ندهند بیماری شدت پیدا کند.

وی افزود: داروهای استنشاقی تسکین‌دهنده سریع (گشادکننده برونش) به سرعت مجاری تنفسی متورم را که باعث محدود شدن قدرت تنفس می‌شوند باز می‌کنند.

سلیمی تاکید کرد: برای افزایش تاثیر اسپری ها و جلوگیری از خشکی دهان بهتر است از محفظه هایی به نام دمیار استفاده شود.

وی افزود:این محفظه علاوه بر اینکه نیاز به هماهنگی زمان دم و فشردن افشانه ندارد باعث کاهش میزان رسوب دارو در دهان و راههای هوایی فوقانی شده، جذب دارو را افزایش داده و عوارض موضعی و غیرموضعی دارو را کم میکند.

وی تاکید کرد:بیماران از اسپری و داروهای خاصی استفاده می کنند؛ لذا لازم است همیشه داروهای خود را همراه داشته باشند تا در صورت بروز حملات، بتوانند از آن ها استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.