اوکراین نقاطی در باخموت را پس گرفت

بنا بر گزارش اسکای‌نیوز، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر تائید کرد که احتمالا نیروهای اوکراینی مواضع خود را در جنوب غربی باخموت بازپس گرفته‌اند. او مدعی شد که نیروهای اوکراینی پست‌های دیده‌بانی در شهر ایجاد کرده‌اند و از نیروهای روسیه خواست تا وارد عمل شوند.

در همین حال، فرمانده ارشد اوکراین امروز گفت که نیروهای اوکراینی به «حرکت به جلو» در نزدیکی باخموت ادامه می‌دهند. الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین در یک پست تلگرامی گفت که آنها در انهدام یک مواضع روسیه در نزدیکی شهر موفق بوده‌اند. با این حال او اشاره ای به آغاز عملیات ضدحمله وعده داده شده از سوی نیروی اوکراینی اشاره نکرد.

اظهارات سیرسکی در حالی بیان می‌شود که روسیه ادعا می کند که حمله اوکراین را خنثی کرده و همچنین ۲۵۰ سرباز را کشته است.

هم‌چنین پریگوژین گفته نیروهای اوکراین بخشی از یک شهرک در شمال باخموت را پس گرفته‌اند. به گفته او، نیروهای کی‌یف شهرک برخیوکا را بازپس گرفتند و آن را «ننگی» برای روسیه خواند.

او در پستی در تلگرام از رهبران ارتش روسیه از جمله سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه خواست تا به خط مقدم بیایند. او گفت: «بیائید، شما می‌توانید! و اگر نتوانید، قهرمان خواهید مرد».

گروه مزدور تحت فرمان پریگوژین ماه گذشته پس از نبرد بسیار طولانی موفق شدند شهر شرقی باخموت را اشغال کنند. سپس جنگجویان گروه واگنر مواضع خود را به نیروهای نظامی روسی تحویل دادند.

این اولین بار نیست که رئیس واگنر صحبت این گونه می‌کند. پریگوژین در گذشته به صراحت از رهبری نظامی روسیه انتقاد کرده است. پیش از این‌که واگنر باخموت را اشغالش کند، رهبر این گروه تهدید کرده بود که نیروهای خود را از شهر خارج خواهد کرد و مسکو را به خاطر کمبود مهمات مورد انتقاد قرار داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.