هشدار روسیه به اروپا بعد از تجهیز اوکراین به موشک های دوربرد

سخنگوی کرملین بار دیگرنسبت به ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین توسط غرب هشدار داد و افزود که ارسال اینگونه تجهیزات تشدید تنش را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «در حال حاضر شاهد گفت‌وگو در مورد تحویل موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر از فرانسه و آلمان به کی‌یف هستیم. موشک سلاحی کاملا متفاوت است و به دور دیگری از تشدید  تنش منجر خواهد شد.»

انگلیس ماه گذشته اولین کشوری بود که موشک‌های کروز دوربرد را به اوکراین عرضه کرد. اوکراین از آلمان نیز درخواست موشک‌های کروز «تاروس» با برد ۵۰۰ کیلومتر کرده است.  

روسیه بارها از کشورهای غربی به دلیل تامین تسلیحات اوکراین انتقاد کرده و هشدار داده است که اعضای ناتو عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌اند.روسیه آشکارا اعلام کرده که چنین تسلیحاتی به اوکراین توسط کشورهای غربی باعث می‌شود که آن‌ها به عنوان اهداف قانونی در عملیات نظامی روسیه مبدل شوند.

پسکوف در ادامه اظهار داشت که روسیه به عملیات خود در اوکراین تا به دست آوردن نتیجه دلخواه ادامه می‌دهد و جایگزین دیگری وجود ندارد.

معاون شورای امنیت ملی روسیه نیز به تازگی گفت که اظهار نظرهای تحریک‌آمیز وزیر خارجه انگلیس سبب شده که  سیاستمداران این کشور هدف نظامی مشروع برای مسکو به حساب بیایند.

«دیمیتری مدودف»معاون شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به صحبت‌های تحریک‌آمیز وزیر امور خارجه انگلیس در توییتر گفت، لندن با ارسال متخصصان و کمک‌های نظامی به اوکراین به صورت غیررسمی جنگ اعلام نشده را علیه روسیه رهبری می‌کند. در این صورت هر یک از مقام‌های مسئول انگلیسی اعم از نظامی یا غیرنظامی که این جنگ را تسهیل می‌کنند می‌توانند به عنوان هدف نظامی مشروع در نظر گرفته شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.