وزیر خارجه هند: دیدار خوبی با «امیر عبداللهیان» داشتم

وزیر خارجه هند دیدار خود با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در نشست وزرای خارجه گروه «بریکس» مثبت ارزیابی کرد.

به دنبال دیدار وزرای خارجه ایران و هند در حاشیه گردهمایی وزرای خارجه «بریکس» در آفریقای جنوبی، رئیس دستگاه دیپلماسی هند این دیدار را «مثبت» ارزیابی کرد.

احتمال خروج مجمع تشخیص مصلحت از استثنای قانون

به گزارش منابع خبری، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند روز شنبه  پس از دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی نوشت: «در حاشیه گردهمایی بریکس دیدار خوبی با امیرعبداللهیان داشتم. ما در این دیدار روابط دوجانبه را بررسی و راه‌های تقویت بیشتر آن را با تاکید ویژه بر بندر چابهار مورد بحث و بررسی قرار دادیم.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سوبرامانیام جایشکانکار» وزیر خارجه هند که برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه بریکس و دوستان بریکس در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور دارند، روز جمعه در حاشیه این نشست با یکدیگر و درباره راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه و «مهدی آقاجعفری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی حضور داشتند.

بندر چابهار که با کمک هند توسعه یافته، مرکز ترانزیت تجاری منطقه، به ویژه آسیای میانه است. دهلی نو با همکاری دولت ایران در توسعه فاز نخست پایانه شهید بهشتی در بندر چابهار مشارکت دارد.

وزیر خارجه هند پیشتر گفته بود: هند از طریق بندر چابهار نه تنها به مناطق آسیای مرکزی دست خواهد یافت بلکه این احتمال وجود دارد که به روسیه نیز دسترسی پیدا کند و از طریق شمال ایران به روسیه برسیم و امروزه چگونگی ایجاد راه‌های مواصلاتی، برای دیپلماسی و روابط اقتصادی بسیار مهم است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.