پیام تبریک امیرعبداللهیان به مناسبات پیروزی اردوغان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود، پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و همچنین پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی همچنین ابراز امیدواری کرد در دولت جدید همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست‌ روسای جمهور دو کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد.

مسکو سازمان امنیت و همکاری اروپا به بیراهه می‌رود

وزیر امور خارجه ایران همچنین موفقیت چاووش اوغلو در انتخابات پارلمانی ترکیه به عنوان یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه را تبریک گفت و بر لزوم همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به دعوت اردوغان از آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترکیه، اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح در این مراسم حضور خواهد داشت.

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی ضمن سپاس از تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایران از پیام تبریک او تشکر کرد.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد، در دولت جدید در هر پست و مقامی که باشم برای توسعه همکاری‌ها با ایران تلاش خواهم کرد چرا که روابط با ایران برای ترکیه اهمیت بسیاری دارد.

وی در این تماس علاوه بر همکاری‌های دوجانبه، بر همکاری میان دو کشور در موضوعات منطقه‌ای نیز تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.