برنامه موشکی کره شمالی با شکست روبرو شد

خبرگزاری دولتی ژاپن ساعاتی پیش از شکست پروژه موشکی کره شمالی در مرحله دوم پرتاب خبر داد؛ روشن شدن غیرعادی پیشرانه ماهواره و به دنبال آن کاهش نیروی محرکه به سقوط آن در دریای زرد انجامید.

 

خبرگزاری دولتی ژاپن (NHK) با تأیید عملیات ناموفق پرتاب پروژه موشکی کره شمالی اعلام کرد که ماهواره «چولیما -۱» در مرحله دوم پرتاب به دلیل روشن شدن غیرعادی موتور، نیروی محرکه خود را از دست داد و سقوط کرد.

ساعتی پیش، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد چهارشنبه به وقت محلی یک موشک ماهواره‌بر را به سمت جنوب پرتاب کرد که در پی آن آژیر خطر و فرمان «تخلیه شهر» در بخش‌هایی از کره جنوبی و ژاپن به صدا درآمد.

به گزارش رویترز، آژیر‌های حمله هوایی در سراسر سئول، پایتخت کره جنوبی، حوالی ساعت شش و نیم صبح به صدا درآمد که طی آن از شهروندان می‌خواست برای تخلیه احتمالی شهر آماده شوند.

در پی انتشار این گزارش، خبرگزاری فرانسه در خبر تکمیلی از سوی مقامات کره جنوبی گفت که فرمان «تخلیه شهر» اشتباهی صادر شده بود.

به نوشته رویترز، این تازه‌ترین گام کره شمالی در راستای یک رشته پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های تسلیحاتی در ماه‌های اخیر، از جمله پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است.

کره شمالی جمعه هفته گذشته نیز دو موشک بالستیک آزمایش کرده بود.

رئیس‌جمهور کره جنوبی اخیراً گفته است که کره شمالی برای هفتمین آزمایش اتمی خود نیز آماده می‌شود. رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به آمادگی کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی گفته که به نظر می‌رسد که کره شمالی «مقدمات یک آزمایش هسته‌ای را کامل کرده است».

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی (ماه مه) اولین ماهواره نظارتی نظامی این کشور را در حالی که برای پرتاب آماده شده بود، بازرسی کرد و برای ادامه اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پرتاب آن چراغ سبز نشان داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.