فوری؛ وقوع آتش سوزی گسترده / دستور تخلیه هزاران خانه صادر شد+فیلم

ادامه آتش‌سوزی جنگلی در شهر هالیفاکس در شرق کانادا منجر به صدور دستور تخلیه اجباری هزاران خانه شد و مقامات استان نوا اسکوشیا اعلام کردند تا زمانی که مسئولان شهرداری هالیفاکس توصیه نکنند، ساکنان این شهر اجازه بازگشت به خانه‌های خود را نخواهند داشت.

رویترز گزارش داد، مایک ساویج شهردار هالیفاکس، گفت: صدور دستور تخلیه اجباری، حدود ۱۸ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

دستورات صادر شده شامل مناطقی از دشت هاموندز، تانتالون شمالی و پوک واک می‌شود. این جوامع حومه‌ای محل زندگی بسیاری از کارگران شهری هستند و در ۲۴ کیلومتری شهر هالیفاکس قرار دارند.

تخلیه هزاران خانه در پی ادامه آتش‌سوزی در هالیفاکس کانادا + فیلم

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا روز دوشنبه در توییتی وضعیت آتش‌سوزی در استان نوا اسکوشیا، جایی که هالیفاکس در آن واقع شده است را فوق‌العاده جدی خواند و گفت که در صورت نیاز، دولت او آماده ارائه هرگونه کمکی است.

مقامات گفتند که آتش‌سوزی جنگل‌ها همچنین منجر به تخلیه حدود ۴۰۰ خانه در شهر سنت اندروز در استان نیوبرانزویک شده است.

براد هندرسون شهردار سنت اندروز در استان نیوبرانزویک هم روز دوشنبه گفت: با وجود پیشرفت انجام شده، آتش هنوز تحت کنترل نیست.

دیو ملدروم معاون رئیس آتش‌نشانی و اضطراری منطقه هالیفاکس صبح دوشنبه به خبرنگاران، گفت: آتش‌سوزی در منطقه دشت‌های تانتالون و هاموندز ادامه دارد. علت این آتش‌سوزی همچنان در دست بررسی است و گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

ملدروم با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ آتش‌نشان در طول شب با آتش‌سوزی مبارزه کردند، افزود: خدمه اورژانس برای روزهای زیادی کار عظیمی در پیش خواهند داشت.

مقامات شهری هالیفاکس اواخر روز یکشنبه پس از آتش‌سوزی که باعث تخلیه و قطع برق شد، وضعیت اضطراری محلی اعلام و همچنین چندین مدرسه را تعطیل کردند.

این آتش‌سوزی با کمک بادهای شدید و جنگل‌های خشک به ده‌ها خانه آسیب رساند و خدمات امدادی را با مشکل مواجه کرد.

به گفته مقامات شهرداری هالیفاکس، وضعیت اضطراری به مدت هفت روز اجرا خواهد شد، مگر اینکه لغو یا تمدید شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.