پایگاه‌ های هوایی اوکراین موشک باران شد

 وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرده است که ارتش این کشور موشک‌هایی را به پایگاه هوایی اوکراین شلیک کرده است و مراکز فرماندهی و تجهیزات هوانوردی این کشور را هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته، نیروهای مسلح روسیه، با تسلیحات دقیق دوربرد علیه مواضع دشمن در پایگاه هوایی حمله گروهی کردند. هدف این حمله محقق شد».

ما به دنبال گسترش شعله‌های جنگ در اوکراین نیستیم/ تسلیحات به روسیه ندادیم

وزارت دفاع روسیه همچنین تصریح کرد که در حمله موشکی به مواضع اوکراین، مراکز فرماندهی، پست‌های راداری، تجهیزات هوانوردی و تأسیسات ذخیره تسلیحات کی‌یف هدف قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که اوکراین 145 نظامی خود را در درگیری‌های روز گذشته با روسیه در مسیر دونتسک از دست داده است.

در روزهای اخیر مقام‌های ارشد روسیه درباره عواقب دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین با تشدید تسلیح کی‌یف هشدار داده‌اند. اخیراً «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد هر چه کی‌یف تسلیحات مخرب‌تری از حامیان غربی‌اش دریافت کند، خطر جنگ هسته‌ای بیشتر می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه هم شنبه هشدار داد میزان دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین در حال افزایش است. وی تاکید کرد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه خواهد داشت و مسکو منافع خود را تضمین خواهد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت انتقال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، فاز دیگری از تشدید تنش‌ها و ثبات‌زدایی اوضاع در قاره اروپا است. وی تأکید کرد کشورهای غربی متوجه نیستند که این اقدام در نهایت چه هزینه‌‌ای در برخواهد داشت و به چه چیزی منتهی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.