خبر مهم درباره دیدار اردوغان و اسد

عرب نیوز گزارش داد، در شرایطی که واکنش‌ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ادامه دارد، دفتر رجب طیب اردوغان خبر داد که برنامه‌ای برای دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه وجود ندارد.

 منابع رسانه‌ای از آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند که دفتر رجب طیب اردوغان درباره احتمال دیدار او با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اظهارنظر جدیدی انجام داد و اعلام کرد که برنامه‌ای برای برگزاری دیدار بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در آینده نزدیک وجود ندارد.

اردوغان: کسانی را که روی ما حساب کرده‌اند ناامید نخواهیم گذاشت

اظهارنظر دفتر اردوغان در شرایطی مطرح شده که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اواسط ماه گذشته گفته بود که احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه در سال جاری میلادی وجود دارد.

طی ماه‌های اخیر مقام‌های ترکیه با سوریه اغلب به میزبانی مسکو دیدار داشته‌اند که آخرین مورد آن به نشست وزرای خارجه ترکیه، سوریه، ایران و روسیه در مسکو برمی‌گردد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد پس از نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه، ایران و سوریه در مسکو، اردوغان و بشار اسد با یکدیگر دیدار کنند، گفت که مرحله بعدی دیدار دو رئیس‌جمهور خواهد بود.

دیپلمات ارشد ترکیه‌ای گفت که امیدوار است موعد دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه به طول نیانجامد و در سال جاری میلادی صورت پذیرد.

پیش از اظهارات وزیر خارجه ترکیه، رجب طیب اردوغان درباره احتمال دیدارش با بشار اسد گفته بود که با ولادیمیر پوتین همتای روس خود این موضوع را بررسی کرده اما باید پیش از آن دیدارهایی در سطح وزرای دفاع، خارجه و اطلاعات دو کشور برگزار شود.

به رغم این اظهارات، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفته بود که تنها در صورت عقب‌نشینی نظامیان ارتش ترکیه از خاک سوریه، حاضر به دیدار با اردوغان خواهد بود.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه هم،  در مصاحبه هفته گذشته با شبکه «روسیا الیوم» درباره عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه گفت: «دمشق هرگز روابط خود با ترکیه را که اراضی سوریه را اشغال کرده است، عادی نخواهد کرد».

وزیر خارجه سوریه افزود که دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای او بستگی به خروج نیروهای این کشور از اراضی سوریه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.