ادامه تظاهرات شهرک‌نشینان علیه کابینه نتانیاهو

ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان شنبه شب در اعتراض به افزایش قیمت دلار در فلسطین اشغالی و همچنین طرح قانون «اصلاحات قضایی» دست به تظاهرات زده‌اند.

شنبه شب ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان به خیابان‌ها آمده و علیه کابینه نتانیاهو و طرح قانون «اصلاح قضایی» شعار سر دادند.

اولین تصویر از مرزبانی که در درگیری با طالبان به شهادت رسید+عکس

این بیست و یکمین هفته متوالی است که اپوزیسیون علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار می‌کند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که شرکت کنندگان در تظاهرات امشف همچنین به گرانی کالاها و افزایش قیمت دلار در برابر شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) اعتراض کردند.

طی ۲۰ هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بود.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

معترضان می‌گویند طرح تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را تعویق بیندازد.

تصویب این طرح به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.