تصویب قطعنامه‌ای ازسوی سازمان جهانی بهداشت به نفع فسلطین

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت سلامتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت رژیم صهیونیستی تصویب کرد که در آن از رژیم اشغالگر تل آویو خواسته شده است سلامت فلسطینیان را تضمین کند. 

هشدار رئیس سابق موساد درباره نزدیکی ایران با عربستان و مصر

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد، این قطعنامه با ۷۶ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع در پایان بررسی پیش نویس لایحه وضعیت سلامتی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به تصویب رسید.

رای گیری برای تصویب این قطعنامه بعنوان بخشی از هفتاد و ششمین دوره مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت انجام شد.

این قطعنامه بر رسیدگی به نیازهای سلامتی انسان دوستانه مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تمرکز دارد.

در این قطعنامه آمده است: نبود مدیریت سلامتی در اراضی اشغالی فلسطین چالش بزرگی برای ارائه مؤثر مراقبت‌های بهداشتی به مردم فلسطین است.

این قطعنامه همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی می‌گوید: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت حفاظت از سلامت و تحقق حق بهداشتی همه فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه را برعهده دارد.

این قطعنامه می‌افزاید: مسئولیت‌های اسرائیل شامل تضمین برابری و عدم تبعیض در ارائه مراقبت‌های بهداشتی، از جمله عدم تبعیض بر اساس نژاد، سن و جنسیت, حمایت از تحقق و تضمین حق سلامت فلسطینیان تحت کنترل آن و آمادگی و پاسخگویی به تهدیدات بهداشت عمومی، از جمله همه گیری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت فلسطین می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.