هشدار جدی به دشمنان: یک عملیات بیت‌المقدس برای نابودی‌تان کافی‌ است

بخش هایی از گفت و گوی رفیعی را در ادامه می خوانید:

عملیات بیت المقدس با مقدمه سه عملیات بزرگ دیگر شکل گرفت،  دستاورد سه عملیات، زمینه‌ساز عملیات بیت المقدس شد که شامل عملیات ثامن الائمه با شکست محاصره آبادان، عملیات طریق القدس برای آزادی بستان و عملیات بیت المقدس همراه با آزاد سازی قسمت های مهمی از خاک ایران همراه بود.

این عملیات ها دستاوردهای مهمی داشت و زمینه ساز عملیات بیت المقدس شدند که نشان از قدرت فرماندهی بود و با ذهن طراح فرماندهان قوی و با تجربه این سه عملیات شکل گرفت که از سطح فرماندهان تا رزمندگان ایجاد انگیزه و روحیه امید موج می زد.

اهمیت عملیات فتح المبین از نگاه روزنامه گاردین انگلیسی این بود که سقوط خرمشهر آخرین و مهمترین افتخار رژیم بعث در طول جنگ بود که ایرانی ها با پس گرفتن آن این برگ برنده را از دست صدام خارج کرد.

با فتح خرمشهر، دولت و ملت به پیروزی بزرگی رسیدند و پس از آن در ادبیات مسئولین و سیاسیون خارجی تغییرات چشمگیری در خصوص ملت ایران به وجود آمد. 

با دستاورد عظیم عملیات بیت المقدس، سپاه پاسداران امروز در  مرزهای تصنعی دشمن، قدرت خود را بسط داده و اگر دشمن بخواهد خطایی کند یک عملیات بیت المقدس برای نابودی آن کافی است.

یکی از راهبردهای عملیات بیت المقدس این بود که بصره به عنوان دومین شهر عراق در برد آتش توپخانه ایران قرار گرفت و فاصله کم بین عملیات فتح‌المبین تا بیت‌المقدس افزایش و رشد قدرت نظامی ایران را به رخ دشمن کشید که شامل آماده سازی، سازماندهی، انتخاب زمین عملیات و آموزش بود. همچنین در این عملیات، هماهنگی و وحدت بین نیروهای مسلح و ارتش و سپاه و بسیج و فرزندان معنوی امام در اوج خود بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.