اردوغان دست به اعتراف زد/ هیچ زد و بندی با اوغان نداشتیم!

بی بی سی گزارش داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با شبکه تی آر تی این کشور در پاسخ به این سوال که آیا با «سینان اوغان» در مورد سِمتی مانند معاون رئیس جمهور یا وزارت مذاکره کرده است، گفت: مطمئناً هیچ زد و بندی بین من و او وجود نداشته است.

رئیس جمهور عراق دچار سانحه شد؟

«سینان اوغان» دیروز دوشنبه حمایت خود را از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد.

نامزد ریاست جمهوری ترکیه (که در دور اول ۵ درصد آراء را کسب کرد) از حمایت خود از رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

نامزد ائتلاف «آتا» در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: پناهجویان باید از ترکیه بیرون رانده شوند چون این موضوع به امنیت ملی کشورمان ارتباط دارد. رئیس جمهور جدید باید با پارلمان توافق داشته باشد. مخالفان در دور نخست انتخابات نتوانستند ما را مجاب کنند و نتوانستند اکثریت را در پارلمان به دست بیاورند. جدول زمانی اخراج پناهجویان به کشورهایشان باید ایجا شود. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل رایزنی‌ های گسترده‌ ای با مقامات در ائتلاف انجام داده ایم. پس از رایزنی با مقامات در حزبمان، تصمیم گرفتیم که از رئیس جمهور اردوغان در دور دوم انتخابات حمایت کنیم.

شورای عالی انتخابات ترکیه هفته گذشته و در پی پایان روند شمارش آرای همه صندوق‌ ها و کسب نشدن حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رأی توسط هیچکدام از ۳ نامزد حاضر اعلام کرد که رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یافته‌ اند. در این انتخابات اردوغان بیش از ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار رأی معادل ۴۹.۵ درصد آرا و کمال قلیچداراوغلو بیش از ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار رأی معادل ۴۴.۸۹ درصد آرا را بدست آورده و به دور دوم راه پیدا کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.