میزان تلفات روسیه در جنگ اوکراین به روایت سه آمار

بر اساس آمار منتشرشده توسط ارتش اوکراین، بیش از ۲۰۰,۰۰۰ سرباز روس در نتیجۀ تهاجم تمام‌عیار این کشور به اوکراین مجروح یا کشته شده‌اند.

میزان تلفات روسیه در جنگ به روایت سه آمار

به نوشته نیوزویک، دربارۀ تلفات روسیه در جنگ سه آمار وجود دارد. آمار اوکراینی‌ها، آمار متحدان غربی اوکراین، و آمار خود روسیه. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین چهاشنبۀ گذشته در آخرین به‌روزرسانی خود دربارۀ جنگ اعلام کرد که مسکو ۶۱۰ سرباز را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است و بنابراین مجموع تلفات انسانی این کشور در جنگ به ۲۰۰هزا و ۵۹۰ نفر رسیده است.

این تلفات در حالی رو به افزایش هستند که حملات اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده‌اش توسط روسیه افزایش یافته و خصوصاً نبردهای خونین بر سر شهر صنعتی باخموت در شرق اوکراین تشدید شده است.

متحدان غربی اوکراین ولی آمار کمتری را اعلام می‌کنند و در این زمینه محافظه‌کارتر از اوکراین هستند، هرچندکه آمارهایشان از آمارهای روس‌ها بسیار بیشتر است. طبق گفتۀ شورای امنیت ملی آمریکا، روسیه از دسامبر گذشته تا کنون، ۱۰۰ هزار تلفات را متحمل شده که از این میان، ۲۰ هزار نفر آنها کشته شده‌اند. پیش از دسامبر نیز چند ده هزار نفر دیگر تلفات داده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«چگونه پوتین دویست‌هزار نظامی روس را قربانی کرد؟/ از بین رفتن یک نسل از افسران روس!» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.