موضع عمان نسبت به نتایج اجلاس سران عرب

«بدر البوسعیدی» نسبت به نتایج دیدارهای دوجانبه‌ای که با شماری از وزرای خارجه عرب و از جمله وزیر خارجه لبنان داشت، ابراز خوش بینی کرد.

نگرانی شدید «اوباما» از اوضاع آمریکا

اسپوتنیک روسیه گزارش داد، وزیر خارجه عمان افزود که کشورش از فعالیت‌ها و موضوعاتی که قرار است در اجلاس سران عرب مطرح شود و بحث در مورد بحران‌هایی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند، استقبال می‌کند.

وی همچنین گفت: ما در مورد همه موضوعات خوشبین هستیم و روابط خوب، باثبات و راهبردی با روسیه داریم.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب بعد از ظهر چهارشنبه با حضور وزیر خارجه سوریه در جده آغاز شد.

همچنین انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ (۱۷ اردیبهشت) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات‌های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب تحت تاثیر جریان غربی - عبری در خاورمیانه، در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

از زمان تصمیم گیری برای حضور مجدد سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب، توجه به شرکت این کشور مهم و تاثیر گذار در سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی که ۱۹ ماه جاری (۲۹ اردیبهشت) در جده عربستان سعودی برگزار می‌شود، جلب شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.