تکذیب شرط حمایت از  قلیچداراوغلو از سوی اوغان

نامزد دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه ادعای اشپیگل را مبنی بر اینکه شرط حمایت او از قلیچداراوغلو سلب حمایت از حزب کردهاست، تکذیب کرد.

اشپیگل پیشتر مدعی شد که سینان اوغان، نماینده ائتلاف «آتا» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با این روزنامه شرط حمایت خود را از کمال قلیچداراوغلو، رقیب رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، قطع حمایت قلیچداراوغلو از «حزب دموکراتیک خلق‌ها» عنوان کرده است، حزبی که در ۲۰۱۲ از سوی کنگره دموکراتیک خلق‌ها و چپگرایان کرد شکل گرفت.

کنایه‌ البرادعی به ایستادن اردوغان در صف رای‌گیری

روزنامه‌نگار اشپیگل این ادعا را در پستی توییتری مطرح کرده و نوشته بود که در گفت‌وگو با اوغان، از او شنیده است که: تنها در صورتی از حزب جمهوری خلق (حزب متبوع قلیچداراوغلو) حمایت می‌کنم که حزب دموکراتیک خلق‌ها از نظام سیاست کنار گذاشته شود.

اوغان در پاسخ به این پست توییتری نوشت: نخیر اشپیگل! من در گفت‌وگویمان همان چیزهایی را درباره وضعیت کلی انتخابات گفتم که به رسانه‌های ترکیه گفته‌ام. این ادعا را از کجا ساخته‌اید؟

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه که یکشنبه برگزار شد، هیچ یک از سه نامزد رقابت‌ها نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند و کار به دور دوم کشیده شد.

دور دوم این انتخابت حساس تاریخ ترکیه قرار است ۲۸ مه (هفتم خرداد) میان اردوغان و قلیچداراوغلو برگزار شود و اوغان که در دور اول بهتر از تصورات عمل کرده و ۵.۱۷ رای‌ها را به خود اختصاص داده، در دور دوم باید هوادارانش را به یکی از دو چهره مطرح سیاست امروز ترکیه سوق دهد. بدین ترتیب، گرچه او شخصا هیچ شانسی برای رئیس‌جمهوری ترکیه شدن ندارد، اما در تعیین رهبر بعدی ترکیه نقشی سرنوشت‌ساز ایفا می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.