دو فرمانده روس کشته شدند + جزئیات

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که در حالی که نیروهای کی‌یف تلاش‌های خود را برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در شهر باخموت از سر گرفته‌اند، دو تن از فرماندهان نظامی این کشور در شرق اوکراین کشته شدند.

 

بنابر گزارش رویترز، این وزارتخانه در یک نشست خبری روزانه گفت که فرمانده ویاچسلاو ماکاروف از تیپ 4 تفنگ‌دار موتوری و معاون فرمانده یوگنی بروکو از یک واحد دیگر در تلاش برای دفع حملات اوکراین کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که ماکاروف نیروها را از خط مقدم رهبری می‌کرد و بروکو «متحمل جراحات متعدد ترکش شد و قهرمانانه جان باخت». وزارت دفاع به ندرت در جلسات خبری روزانه خود از کشته شدن فرماندهان نظامی خبر می‌دهد.

همچنین گفته شده است که نیروهای اوکراینی در 24 ساعت گذشته حملاتی را در شمال و جنوب باخموت انجام داده‌اند، اما از دفاع روسیه عبور نکرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «همه حملات واحدهای نیروهای مسلح اوکراین دفع شده است.»

رویترز قادر به تأیید مستقل روایت روسیه نبود.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه تایید کرد که نیروهای اوکراینی «به پیشروی خود در منطقه باخموت در حومه شهر ادامه می‌دهند.»

او در تلگرام خود گفت: «یگان‌های ما بیش از ده موضع دشمن را در شمال و جنوب باخموت تصرف کردند و منطقه وسیعی از جنگل را در نزدیکی ایوانیوسکه پاکسازی کردند. سربازان دشمن از واحدهای مختلف اسیر شدند.»

با وجود ماه‌ها جنگ سخت که خسارات سنگینی به هر دو طرف وارد کرده است، نه نیروهای اوکراین و نه نیروهای روسیه نتوانسته‌اند کنترل کامل شهر را در دست بگیرند.

مسکو روز جمعه اذعان کرد که نیروهایش در میان موج‌های حملات اوکراینی در شمال باخموت عقب‌نشینی کرده‌اند، اما کی‌یف گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ضدحمله بزرگ و برنامه‌ریزی شده اوکراین رسما آغاز شده است را رد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.