سفر قریب الوقوع پادشاه عمان به ایران

وزیرامور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر مالیه عمان در حاشیه اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی در جده دیدار و گفت‌گو کردند.

قلیچدار اوغلو به اردوغان نزدیک شد/ آخرین نتیجه انتخابات ترکیه

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به عمان، روابط ایران و عمان را حائز اهمیت تلقی و آمادگی کشورمان را برای استقبال از پادشاه عمان اعلام کرد.

هشدار امنیتی آمریکا به شهروندانش در پاکستان

وی مناسبات ایران و عمان را فراتر از مناسبات رسمی تلقی و آن را برادرانه خواند.

جزییات درگیری مرزی میان ایران و افغانستان

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت عمان به تهران، ملاقات با وی را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال دیدار حاضرین در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی را فرصتی برای دو کشور به منظور شروع نهایی سازی موافقتنامه های مشترک سرمایه گذاری و گمرکی دانست.

خاندوزی اعلام کرد: ایران آمادگی لازم را برای نهایی کردند موافقتنامه‌های بین دو کشور که امور اولیه آن انجام شده دارد. سفر آتی پادشاه عمان به ایران نیز فرصت مناسبی برای امضاء این موافقتنامه‌ها است.

سلطان الحسبی، وزیر مالیه عمان نیز در این دیدار، روابط دو کشور را مداوم، مستمر و موجب توازن در منطقه تلقی کرد.

وی سفرهای سرمایه گذاران و تجار ایرانی به عمان را مرهون چشم انداز روشن ایجاد شده بعد از سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان دانست.

وی همچنین با بیان اینکه اهداف دیدار های مشترک اخیر وزرای حمل و نقل، بازرگانی و تجارت دو کشور محقق شده، اعلام کرد که سفر پادشاه عمان به کشورمان قریب الوقوع است و در این سفر وزرای سرمایه گذاری و انرژی عمان ایشان را همراهی خواهند کرد.

وزیر مالیه عمان نیز همچون همتای ایرانی خود خواستار تسریع در نهایی کردن و امضای توافقات مشترک سرمایه گذاری و گمرکی دو کشور شد.

وی با اشاره به سوابق همکاری خود در سمت ریاست بانک مرکزی عمان با همتای ایران خود خواستار عملیاتی کردن توافقات موجود با کشورمان شد.

الحسبی با اشاره به زمینه های همکاری های مشترک نظیر حوزه های نفت و گاز تاکید کرد: لازم است دو کشور به تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری بپردازند.

وی با تاکید بر توسعه و تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور، گفت: لازم است تجار دو کشور برای مبادله کالاهای تولیدی ایران و عمان تشویق شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در ادامه این دیدار با اشاره به رویکرد عملگرای رئیس جمهور کشورمان از همتای عمانی خود درخواست کرد که به منظور تسریع در عملیاتی کردن موافقتنامه های سرمایه گذاری و گمرکی دو کشور، کمیته های مشترک چابک و متمرکزی تشکیل شود.

در همین دیدار، علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای نهایی سازی موافقتنامه سرمایه گذاری به طرف عمانی معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.