حمله اردوغان به بایدن/ او دستور سرنگونی من‌ را داده است

رئیس‌جمهور ترکیه، یکی از نامزدهای انتخاباتی این کشور در آخرین ساعات منتهی به برگزاری انتخابات رقبای خود را متهم به همکاری با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و از نامزدهای انتخاباتی این کشور روز شنبه در آخرین گردهمایی انتخاباتی در «استانبول» رقبای خود را متهم به همکاری با «جو بایدن» رئیس‌جمهورآمریکا علیه خود کرد.

لحظات حساس ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اردوغان گفت که رقبا با امریکا همکاری می‌کنند تا او را سرنگون کنند. اردوغان ۶۹ ساله گفت: «بایدن دستور سرنگونی اردوغان را داد، من این را می دانم. همه مردم این را می‌دانند.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اردوغان  در کمتر از ۲۴ ساعت از یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ ترکیه، از «کمال قلیچداراوغلو» نامزد اصلی  احزاب مخالف عقب‌تر است.اردوغان در سخنان خود گفت که مخالفان از غرب دستور می‌گیرند و در صورت انتخاب شدن در مقابل خواسته‌های کشورهای غربی سر تعظیم فرود خواهند آورد.

اردوغان همچنین از قلیچدار اوغلو به دلیل اظهاراتش در مورد روسیه انتقاد کرد و مسکو را شریک مهم ترکیه خواند. وی گفت: «روسیه یکی از مهمترین متحدان ما در زمینه محصولات کشاورزی بوده است.»

قلیچدار اوغلو ۷۴ ساله نیز باوجود سخنان ضد روسی اخیر گفته است که در صورت پیروزی در ریاست جمهوری، روابط خوب آنکارا با مسکو را حفظ خواهد کرد.

تنش در روزهای منتهی به انتخابات افزایش یافته و قییچدار اوغلو روز جمعه با جلیقه ضد گلوله در مکان‌های عمومی حضور یافت.اکثر مردم در «آنکارا» پایتخت ترکیه با اطمینان کامل از پیروزی کمال قلیچداراوغلو صحبت می‌کنند. مردم بر این باورند که که قلیچدار اوغلو و ائتلاف  او می‌توانند تغییری را که قول داده بودند، ایجاد کنند.

برخی نظرسنجی‌ها که روز شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که اردوغان پیروز این انتخابات خواهد بود. اما ناظران سیاسی و تحلیلگران می‌گویند انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد و هیچ یک از طرفین قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در مرحله اول نیست

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.