قالیباف، جای شکایت از جهانگیری، «پاسخگوی ابهامات» عملکرد خود باشد

نماینده ادوار پیشین مجلس گفت: از موضوع شکایت آقای قالیباف از جهانگیری به این شکل استنباط می‌شود که آقای قالیباف به دنبال این است که مسائل و حواشی گذشته را به میدان بکشاند و با آن بازی کند تا بتواند پایگاهی در بین مردم پیدا کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که خبری در روزهای گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه آقای قالیباف علیه آقای جهانگیری در موضوعی مربوط به مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ شکایت کرده است. چرا این موضوع در این برهه زمانی مطرح شده است، گفت: واقعیت امر این است که مجلس یازدهم کارنامه بسیار بسیار منفی نزد مردم دارد و عمده این اتفاق به خاطر ضعف هیأت‌رئیسه و در رأس آن آقای قالیباف رئیس مجلس است. به طوری که مردم فقط به احترام فرمایشات رهبری، مجلس را انقلابی نام می‌برند و مورد هجمه قرار نمی‌دهند.

وی افزود: وگرنه آنچه که واقعیت دارد این است که خودروهای شاسی‌بلند، دناپلاس‌های اول مجلس، وام‌های مسکن، افزایش حقوق نامتعارف، گرفتن اضافه کار و حق مأموریت توسط برخی نمایندگان مجلس و برخی کارکنان نشان داد که این مجلس انقلابی نیست و این ناشی از ضعف هیأت‌رئیسه و عدم آشنایی و آگاهی به قواعد یک پارلمان سالم است. بنابراین از این موضوع به این شکل استنباط می‌شود که آقای قالیباف به دنبال این است که مسائل و حواشی گذشته را به میدان بکشاند و با آن بازی کند تا بتواند پایگاهی در بین مردم پیدا کند.

ایمن‌آبادی تصریح کرد: واقعیت امر این است، با یک پیش بینی، اینکه به هر دلیلی آقای قالیباف در دوره جدید رای بیاورد، تقریبا بعید است. اگر آقای قالیباف خیلی تمایل دارد تا به گذشته برگردد، لطف کند، در مورد تمام موضوعاتی که در مورد ایشان ابهام وجود دارد، طرح موضوع و کالبدشکافی کرده و در یک محکمه عادل و قانونی آنها را بررسی کند. به این شکل نباشد که بگوید آقای جهانگیری فقط به من این را گفت و این اتفاق افتاد. بالاخره در مورد ایشان هم ابهامات زیادی وجود دارد و انتظار می‌رود تمام ابهامات‌ را برای مردم روشنگری کند.

محرومیت از رتبه‌بندی برخی معلمان به اتهام شرکت در اعتراضات

وی افزود: این موضوع خیلی بهتر از طرح شکایت‌های کذایی علیه آدم‌هایی است که به هر دلیل سکوت اختیار کردند، وارد عرصه سیاست نمی‌شوند و چه بسا به آنها ظلم هم شده است. اینکه کسی که الان در قدرت است، جناحی را که به هر دلیل خانه‌نشین شده بیرون بکشد، به دور از اخلاق حرفه‌ای و سیاسی حزبی است.

ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که چرا اتهامات زده شده از سوی سایر شخصیت‌ها چه پیش از انتخابات ۹۶ و چه پس از آن، در این سطح مورد رسیدگی قرار نگرفت، گفت: متاسفانه در کشور در برخی جاها یک فضای خودی و غیرخودی وجود دارد. برخی خودی‌ها مجاز به هرگونه تهمت زدن و اقدامی هستند. غیرخودی‌ها با یک عطسه به دادگاه فراخوانده می‌شوند. کیهان می‌تواند به هرکسی تهمت بزند، آقای خاتمی، آقای علم‌الهدی و آقای صدیقی هرچه دلشان بخواهد می‌توانند بگویند اما به محض اینکه یک هنرمند یا هنرپیشه چیزی بگوید یا روسری‌اش بیفتد به دادگاه احضار می‌شود، منِ نوعی کوچکترین حرفی بزنم، دادگاه من را احضار می‌کند.

وی افزود: متاسفانه این خودی و غیرخودی به جای اینکه در جهت اقتدار حاکمیت استفاده شود، به عنوان یک رانت سیاسی تلقی می‌شوند به گونه‌ای که برخی تصور می‌کنند عده‌ای می‌توانند هرکاری انجام دهند. الان ما نماینده‌ای داریم که با رأی محکومیت قضایی مسلم غیرقابل برگشت، تأیید صلاحیت شد و حالا در مجلس است. ما نماینده داریم پسرش با عنوان جرائم امنیتی در زندان بوده و تأیید صلاحیت شده است. اما آدم داریم چون دخترش ازدواج کرده و برای درمان جای دیگر رفته تأیید صلاحیت نمی‌شود. بنابراین این نشان می‌دهد، متاسفانه در کشور ما در برخی موارد آنگونه که دم از عدالت حکومت علی می‌زنیم، اقدام نمی‌کنیم.ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که چرا این روند به وجود آمده است و علت نارضایتی مردم چیست، گفت: از هر کارشناس مبتدی بپرسید می‌گوید ۸۵ درصد مردم ناراضی هستند. چرا؟ زیرا مردم از تبعیض ناروا، بی‌عدالتی‌ها و از این رانت‌ها ناراضی هستند. نماینده مردم رانت یک‌میلیارد تومانی را گدابازی تلقی می‌کند. شما حساب کنید برای مردمی که به نان شب‌شان محتاج هستند این نارضایتی چیزی بود که قرار نبود در انقلاب ما رخ دهد.

نماینده پیشین ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که به چه شکل می‌توان این موضوعات را رفع کرد، گفت: باید اتفاقاتی بیفتد. مردم منتظر تغییرات هستند. نارضایتی خودشان را در سال‌های ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ اعلام کردند. با برخورد و بستن فضای مجازی کاری پیش نمی‌رود. الان همه مردم با فیلترشکن وارد فضای مجازی می‌شوند. فقط خرج مردم با فیلترشکن زیاد شده است. در هر صورت مردم ناراضی هستند و منتظر تغییر و اصللاح هستند. با برگزاری انتخابات آزاد، تمام جنبه‌های حق انتخاب مردم باید رعایت شود. این همه محدودیت برای مردم برداشته شود، برخی باید تصمیم‌گیری برای زندگی شخصی مردم را تمام کنند و حاکمیت به سمت سالم‌سازی پیش برود. برچسب فساد از روی برخی مسئولان برداشته شود و برخی مسئولان آمارسازی در برخی موارد را کنار بگذارند. دولت به جای اینکه روی تردمیل فقط بدود و هیچ‌گونه خروجی نداشته باشد، واقعا بنشیند و مشکلات مردم را برطرف کند. همه این موارد کم‌کم نارضایتی‌های زیادی ایجاد می‌کند و روز به روز بر آمار ناراضیان افزوده می‌شود.

ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که آقای رئیسی در روزهای گذشته حکمی جهت تشکیل هیئت کارگروه بررسی ناآرامی‌های سال گذشته صادر کردند اهداف و پیام تشکیل این کارگروه چیست، گفت: شبیه جوک است. یکسال گذشته تعدادی انسان از هر دو جناح کشته شدند. حالا نوشدارو پس از مرگ سهراب اتفاق افتاده است؟ این کمیته می‌خواهد چه کاری انجام دهد؟ وزارت کشور قبلا اینچنین کمیته‌ای تشکیل داد نتیجه آن چه شد؟‌ فکر می‌کنم این موضوعات بازی روانی بوده و مردم هم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و در فضای مجازی از آن به عنوان طنز استفاده می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.