بایدن تهدید کرد؛ جنگ را متوقف نکنید تحریم می شوید!

المیادین گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد: وضعیت سودان تهدید فوق‌العاده‌ای برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. ما طرف‌های درگیر را به آتش بس دعوت می‌کنیم. 

ارتش سودان با آتش‌بس ۷ روزه موافقت کرد

بایدن طرف‌های درگیر سودانی را به تحریم‌های جدید در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرد.

روسیه و آمریکا در یک قدمی جنگ

ایوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز گفت: جنگ در سودان بین نیروهای مسلح این کشور و نیروهای واکنش سریع احتمالاً ادامه داشته باشد به این دلیل که هر کدام از دو طرف فکر می‌کنند می‌توانند در این جنگ پیروز شوند و انگیزه‌ای برای نشستن بر سر میز مذاکرات ندارند.

در ارزیابی سازمان اطلاعات ملی آمریکا از اوضاع سودان آمده است: در موفقیت تلاش‌های بین‌المللی برای قانع کردن طرف‌های درگیر برای پایان جنگ که منجر به کشته شدن صدها تن و فرار حدود ۱۰۰ هزار نفر به کشورهای مجاور و وخامت بحران انسانی شده است، تردید وجود دارد.

در این راستا عادل عبد العاطی، رئیس کمپین سودان آینده گفت: آمریکا نگران ورود روسیه به پرونده سودان از طریق حمایت از یکی از طرف‌ها است.

وی گفت: تلاش آمریکا برای تکیه بر ژنرال‌های سودانی برای عادی سازی روابط با اسرائیل به دلیل مخالفت مردمی شکست خورد. طرف‌های درگیر در سودان توانایی قطعی کردن جنگ را ندارند. قبل از جنگ طرف‌های خارجی برای سودان سلاح می‌فرستادند؛ اما از آغاز درگیری‌ها ورود سلاح سنگین به سودان گزارش نشده بود. آمریکا هم‌پیمانان غیر نظامی و نظامی واقعی در سودان ندارد.

این در حالی است که درگیری‌های نظامی برای بیستمین روز متوالی میان نیروهای ارتش سودان با رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع با رهبری محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.