مردم مجددا اعتماد کردند/ روزانه هزار میلیارد به بورس وارد می شود

مجید عشقی رئیس سازمان بورس اظهار کرد: مهم ترین بحث در بازار سرمایه، اعتمادسازی است که یک بنگاه می‌تواند با پوشش ریسک های مربوطه، سودآوری درستی داشته باشد و با توجه به ابزارها می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و معتقدیم بخش خصوصی باید بازیگر اصلی این بازار باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: اکنون خوشبختانه مردم مجددا اعتماد کردند و روزانه تقریبا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورودی بازار سرمایه است و هنر ما این است منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق بدهیم.

مجید عشقی صبح امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در همایش "معرفی ابزارهای نوین مالی" در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دارائی‌های این استان به ویژه در بخش معدن اظهار کرد: یکی از موانع بر سر راه فعالان اقصادی این است که ارتباط درست را با آنها برقرار نکردیم و آشنایی کاملی با فرآیندهای بازار سرمایه ندارند.

وی افزود: از سال گذشته تلاش داریم با مراجعه به استان‌ها، مجموعه بازار سرمایه را سالی یک بار بیاوریم تا این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد شود.

عشقی بیان کرد: فعالیت بورس‌های منطقه‌ای مهم است اما برای اینکه در سطح بالا و تصمیم گیری بورس، در طراحی ابزارها و مقررات گزاری درگیری مستقیم داشته باشیم نیاز بود به صورت حضوری با فعالان اقتصادی گفت و گو کنیم تا فرآیند به نحوی طراحی شود تا این مانع برطرف شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به نشاط بازار سرمایه عنوان کرد: اکنون خوشبختانه مردم مجددا اعتماد کردند و روزانه تقریبا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورودی بازار سرمایه است و هنر ما این است منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق بدهیم و سفرهای استانی در همین راستا است.

وی اظهار کرد: مهم ترین بحث در بازار سرمایه، اعتمادسازی است که یک بنگاه می‌تواند با پوشش ریسک های مربوطه، سودآوری درستی داشته باشد و با توجه به ابزارها می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و معتقدیم بخش خصوصی باید بازیگر اصلی این بازار باشد.

عشقی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: از دوستان استان کرمان خواستیم یک هلدینگ سهامی عام پروژه یا پنج شرکت سهامی عام پروژه تعریف کنند و به مردم واگذار شود تا روند فعالیت پروژه‌های نیمه فعال و متوقف را سرعت بدهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.