رئیسی: ظلم به سوریه‌، لبنان و فلسطین باید در دادگاه‌های جهانی رسیدگی و عوامل آن مجازات شوند

سیدابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به سوریه، در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور با علمای بلاد شام دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور طی سخنانی در این نشست، اصول مکتب امام خمینی (ره) را توکل به خدا، توجه به توانایی‌های مردم و اجرای عدالت در همه امور دانست و گفت: قراردادهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و اسلو از آنجا که قراردادهایی غیرعادلانه بوده، هیچ‌گاه نتوانست منافع ملت فلسطین را تأمین کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه اظهار داشت: ظلم به سوریه‌، لبنان و فلسطین از طریق تشکیل و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری، باید روزی در دادگاه‌های جهانی رسیدگی و عوامل آن مجازات شوند. امروز که این ساختارها در اختیار نظام ناعادلانه جهانی است، وظیفه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام به ویژه علمای سوریه، تبیین واقعیت‌ها و از جمله روشنگری درباره ظلم‌های مستمر آمریکا و صهیونیست‌ها به مردم منطقه است.

رئیسی با اشاره به جنگ روایت‌ها و تلاش‌های بدخواهان و دشمنان اسلام برای وارونه‌سازی حقایق با استفاده از ظرفیت امپراطوری رسانه‌ای غرب، گفت: در مقابل آن حجم عظیم امکانات رسانه‌ای مطمئن باشید که روایت بر مبنای حق و عدالت بر دل‌ها می‌نشیند و این وظیفه شما عالمان دینی است که راویان صادق حقیقت برای تاریخ باشید.

رئیس جمهور پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان را قطعی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان که در دوره مبارزه با تکفیری‌ها در کنار مردم سوریه بود، در بازسازی این کشور نیز برنامه ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی و تعاون برای سازندگی سوریه است.

آیت‌الله رئیسی در پایان با تشکر از دولت و ملت سوریه و استقبال گرم روز گذشته آنها، بر احترام به تمامیت ارضی این کشور و لزوم تسلط دولت بر تمام مناطق آن تاکید کرد و گفت: تسلط دولت بر تمامیت ارضی سوریه، موجب تحکیم امنیت در این کشور و همه منطقه خواهد بود و برعکس حضور آمریکا در هر نقطه از منطقه موجب ناامنی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.