روسیه رسما زلنسکی را تهدید کرد

مقام‌های روسیه در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین، کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند که پاسخ مسکو به این اقدام، سخت خواهد بود.

این حمله در زمانی رخ داد که روسیه خود را برای جشن نهم ماه می که در تقویم این کشور، یادآور سالروز پیروزی در جنگ جهانی دوم است، آماده می کند. نهم می همزمان با ۱۹ اردیبهشت در تقویم شمسی است.

 

هیچ گزینه ای جز حذف فیزیکی زلنسکی باقی نمانده است

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به این حمله پهپادی گفت: پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و گروه او باقی نمانده است.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، دیمیتری مدودوف اظهار داشت: زلنسکی حتی برای امضای تسلیم بدون قید و شرط هم لازم نیست، همانطور که می دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد.

 

اقدام تروریستی علیه پوتین، حمله به روسیه است

در واکنش به این رخداد، رئیس دومای دولتی روسیه از واژه "نازی" در توصیف دولت اوکراین استفاده کرد و معرفی نظام سیاسی اوکراین را به عنوان یک سازمان تروریستی خواستار شد.

ویاچسلاو ولودین در این باره گفت: زلنسکی، با دادن دستورات برای انجام حملات تروریستی، هم تراز با سایر تروریست های بین المللی ایستاده است. رئیس دومای دولتی روسیه اظهار داشت: رژیم کی‌یف امروز کمتر از القاعده، جبهه النصره و داعش خطرناک نیست.

وی ادامه داد: روش های جنایتکارانه اوکراین در قالب باج خواهی هسته ای، ترور شخصیت های سیاسی و عمومی، خرابکاری و تضعیف تأسیسات غیرنظامی برای همه جهان آشکار شده است و اکنون سوء قصد به جان رئیس جمهور روسیه صورت می گیرد.

ولودین اظهار داشت: سیاستمداران کشورهای غربی که در حال پمپاژ سلاح به رژیم زلنسکی هستند، باید بدانند که نه تنها حامی، بلکه شریک مستقیم فعالیت های تروریستی نیز شده اند.

 

پاسخ، سخت و شدید باشد

رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در این باره گفت: هدف از حمله تروریستی برنامه ریزی شده و سوء قصد به رئیس جمهور روسیه بدون شک ایجاد وحشت در میان روس ها در آستانه روز پیروزی بود؛ بنابراین باید پاسخ سخت و تا حد امکان شدید باشد.

لئونید اسلوتسکی مسوولیت این حمله را متوجه اوکراین دانست و اظهار داشت: هیچ فایده ای ندارد که یک بار دیگر در مورد عبور رژیم کی یف از خطوط قرمز صحبت کنیم.

پیش از این، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که اوکراین در ساعات اولیه چهارشنبه با استفاده از دو پهپاد به کرملین حمله کرد و افزود که پهپادها به سرعت از کار افتاده و این حادثه تلفات جانی نداشته است.

کرملین اعلام کرد که این اقدام در پی تلاش برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رخ داده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه افزوده است: روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد که «هر زمان و هر کجا که صلاح بداند» به آن پاسخ دهد.

با این وجود، سرگئی نیکیفوروف سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه ای گفت که کی یف در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین دخالتی نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.