مقام روسی: باید اوکراین را نابود کنیم!

اسپوتنیک گزارش داد، به دنبال آشکار شدن ابعاد جدیدی از اقدام اوکراین در حمله پهپادی به کاخ کرملین، «ویاچسلاو ولودین» (Vyacheslav Volodin) رئیس دومای دولتی روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: اقدام تروریستی علیه رئیس جمهور ما، حمله به روسیه به شمار می رود.

اوکراین: در حمله پهپادی به کاخ کرملین نقشی نداشتیم

رئیس دومای دولتی روسیه در این خصوص ادامه داد: رژیم نازی کی‌ یف باید به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود. سیاستمداران غربی که برای رژیم کی یف تسلیحات ارسال می کنند باید بدانند که نه تنها حامیان مالی، بلکه شریک مستقیم تروریسم شده اند.

«ویاچسلاو ولودین» در این باره اضافه کرد: ما خواستار استفاده از سلاح هایی هستیم که قادر به توقف و نابودی رژیم تروریستی کی یف باشند.

از سوی دیگر، رسانه ها اعلام کردند که هشدار حمله هوایی در کی‌ یف اعلام شده است.

این در حالیست که یک مقام دولت اوکراین پیشتر نسبت به حمله پهپادی به کاخ کرملین روسیه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

یک مقام ارشد در ریاست‌ جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه و در واکنش به حمله پهپادی به کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرد حمله‌ ای که کرملین را هدف قرار داد، به اوکراین ارتباطی ندارد.

این مقام ارشد در ریاست‌جمهوری اوکراین ادعا کرد که حمله به کرملین هیچ دستاوردی برای این کشور ندارد و وضعیت در میدان نبرد را نیز تغییر نمی‌دهد.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرد: تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.

دولت روسیه این اقدام ارتش اوکراین را «اقدامی تروریستی» اعلام کرده و افزود: این پهپادها با استفاده اقدامات جنگ الکترونیکی، سرنگون شدند و هیچ کسی در این حادثه آسیب ندیده و خسارت ایجاد نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.