جزئیات نشست هیأت‌رئیسه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نشست مشترک مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز برگزار شد و در این جلسه حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس قوه قضاییه بر ایجاد ساختارهای لازم برای همفکری تأکید کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس  شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک هیأت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه ابتدا تعداد ۱۲ نفر از نمایندگان نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف مطرح کردند.

پارلمان کویت منحل شد+جزئیات

وی افزود: نکات محوری مطرح شده توسط نمایندگان در حوزه ایرادات موجود در حوزه بودجه‌ریزی بود که نمایندگان در صحبت‌های خود ایرادتی را به بودجه تصویب شده برای سال 1402 به ویژه در حوزه تخصیص قیر مطرح کردند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس  شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در صحبت‌های خود به بحث مصوبات شوراهای عالی در بخش‌های مختلف اشاره و عنوان کردند که مصوبات شوراهای عالی این تلقی را ایجاد می‌کند که نقش مجلس در حوزه قانون‌گذاری کمرنگ شده  است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیسه قوه‌قضائیه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ایجاد ساختارهایی برای هماهنگی بیشتر بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد و گفت که بسیاری از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد به راحتی قابل حل است.

زنان کم‌حجاب و مردان کراواتی در جلسه امروز مجلس چه کسانی بودند؟ +عکس‌ها

وی افزود: در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث بودجه، ایراداتی که از جمله در موضوع قیر گرفته شده به خاطر این بوده که مصوبات در این بخش در سقف بودجه قرار نداشته است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس  شورای اسلامی اظهار کرد: در پایان جلسه نیز آقای قالیباف به عنوان رئیس قوه‌مقننه عنوان کرد که جلسه‌ای به میزبانی مجلس و با حضور حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان مجلس به منظور بررسی و پاسخ به ایرادات، ابهامات و اشکالات نمایندگان برگزار شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس همچنین بر این نکته تأکید داشت که اینگونه جلسات به صورت فصلی و یا 6 ماه یک بار با هدف هماهنگی و همفکری  بیشتر، برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.