قیمت این خودرو 13 میلیون تومان کاهش یافت

فعالان بازار خودرو پیش‌فروش برخی از محصولات ایران‌خودرو با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۲ را یکی از دلایل افت قیمت خودرو در بازار می دانند و بر این نکته تاکید می‌کنند، اجرای طرح پیش فروش موجب شده تا خودروهای که در این مرحله از پیش‌فروش قرار گرفته شکل کاهشی پیدا کنند. از سوی دیگر ثبات نرخ دلار هم در بازار امروز بر ایجاد نوسان در بازار خودرو اثرگذار بوده است و موجب شده تا این دو بازار در یک مسیر قرار گیرند.  اما هرچند بازی قیمتی خودرو امروز در روز استیضاح وزیر صمت شکل گرفت، اما فعالان بازار خودر به این نکته اشاره می کنند برای رسیدن تاثیر استیضاح به بازار باید کمی صبر کرد.    براساس ارزیابی بازار امروز و در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «۲۰۷ پاناراما اتومات» رشدی ۱۵ میلیونی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار افتی ۱۳ میلیونی را تجربه کرد.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «۲۰۷ پاناراما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۶۸۳ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۱۰ میلیون تومانی داشت. «هایما S۵پلاس» هم در بازار یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و تغییر قیمت نداشت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازی قیمتی خودرو در روز استیضاح فاطمی‌امین + جدول» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.