حجم ویدیو: 0.00 | مدت زمان ویدیو: 00:00:00

 به ادعای نشریه وال استریت ژورنال، تصمیم برای قرار گرفتن تسلیحات قدرتمند تر بر روی A-۱۰ Warthog بدین منظور طراحی شده که خلبان شانس بیشتری برای هدف قرار دادن مهمات و سایر اهداف مستقر در عراق و سوریه داشته باشد؛ دو کشوری که نیروهای آمریکایی بارها مورد حملات منتسب به نیروهای نزدیک به ایران قرار گرفته‌اند.

وال استریت ژورنال مدعی شده که این نخستین باری است که ارتش ایالات متحده چنین سلاح هدایت شونده دقیقی را بر A-۱۰ Warthog نصب می کند.

 الکسوس گرینکویچ که بر عملیات نظامی آمریکا بر آسمان های سوریه و ۲۰ کشور دیگر در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی نظارت می کند، مدعی است که A-۱۰ در برخی از فعالیت هایی که باید انجام دهیم موثر است.

این خبر ادعایی در حالی رسانه ای شد که نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در خلیج عمان توقیف کرده است.

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته Warthogs را پس از آن که پایگاه های ایالات متحده در سوریه را مورد هدف قرار گرفت، راهی خاورمیانه کرد.

در همین راستا ژنرال گرینکویچ مدعی است که جنگده جدید نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی تداد جنگده های تهاجمی این کشور در منطقه است.

به ادعای وال استریت ژورنال، انتقال Warthogas  به خاورمیانه  بخشی از تلاش گسترده برای تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه است، آن هم در میانه نگرانی واشنگتن از حملات  به اهداف نظامی این بازیگر.

ارتش ایالات متحده همچنین ماه گذشته از ورود یک زیردریایی موشک هدایت شونده به خاورمیانه خبر داد که نوعی نمایش عمومی قدرت بود. در آن بازه زمانی مقام های آمریکایی مدعی شدند که اطلاعاتی در اختیار دارند مبنی بر این که ایران در حال آماده شدن برای حمله پهپادی است؛ ادعایی که ایران به شدت آن را رد کرده است.

 فارغ از این ها، وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکایی مدعی است که این کشور در تلاش برای گسترش توانایی هایش، Warthogs را ارتقا داده تا توان شلیک در قیاس با جنگده های اف-۱۵ داشته باشد. ناظران می گویند فعل اخیر نشان از تلاش ارتش آمریکا برای با ارزش نشان دادن ناوگان قدیمی Warthog است که مقام های وزارت دفاه پیش از یک دهه در تلاش برای کنار گذاشتن آن هستند.

جنگده های «سنگر شکن» آمریکایی راهی خاورمیانه شد؛ سیگنال واشنگتن برای ایران؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.