جزئیات آخرین تماس تلفنی آیت‌الله سلیمانی
فیلمی که از دوربین‌های مداربسته شعبه بانک محل شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان از حوزه استان سیستان و بلوچستان منتشر شده نشان می‌دهد که آن شهید در حال گفت‌وگوی تلفنی به وسیله تلفن همراه با فردی بوده است که مورد سوءقصد یک نفر قرار می‌گیرد و در دم شهید می‌شود.

برای پیگیری از کم و کیف این مکالمه و موضوع آن پس از تحقیق و بررسی متوجه شدیم که فرد مخاطب در آخرین تماس تلفنی شهید سلیمانی آقای نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو بوده که در این زمینه با وی تماس گرفتیم که وی با تأیید این مطلب اظهار داشت: حاج آقا راجع‌به پیگیری کار یک نفر در سیستان و بلوچستان تماس گرفت که موضوع آن نیز بحث جذب در بیمه تجارت نو بود که آن فرد سیستانی در مصاحبه استخدامی شرکت کرده بود و منتظر پاسخ بود که بعداً به دفتر شهید سلیمانی مراجعه و خواهان تسریع در کارش شده بود که در همان لحظه صحبت با حاج‌آقا، صداهای عجیب و غریب شنیدیم و تماس نیمه کاره باقی ماند.

مدیرعامل بیمه تجارت نو  در پاسخ به این پرسش که آیا فرد متقاضی مراحل استخدام را طی کرده بود، عنوان کرد: آن فرد فرم استخدام پر کرده بود و مصاحبه با او صورت گرفته بود همچنین برای کمیته جذب هم مراجعه کرده بود و قرار بود در شعبه شهر زاهدان بیمه تجارت نو به کار گرفته شود و باید پاسخ نهایی را می‌دادیم، اما از شب قبل از دفتر شهید آیت‌الله سلیمانی تماس گرفته بودند و فردای آن روز شهید سلیمانی به خود من زنگ زد و مکالمه پیرو همین مسئله بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شهید سلیمانی آن فرد مورد سفارش را می‌شناخت، گفت: آن جوان اهل زاهدان بود که به دفتر حاج آقا سلیمانی مراجعه کرده بود و خواستار پیگیری کارش شده بود.

نوراللهی در مورد ارتباط خودش با شهید آیت‌الله سلیمانی نیز گفت: خود من هم پیش از این فقط یکبار در کاشان نزد حاج‌آقا سلیمانی رفته بودم و ارتباط زیادی با ایشان نداشتم و آخرین تماسی که ایشان با بنده داشت، برای پیگیری امور استخدامی یک جوان سیستانی بود که به دفترش مراجعه داشته بود.

نوراللهی همچنین در مورد اینکه آیا فرد متقاضی آقا و یا خانم بوده است، عنوان کرد: آن فرد متقاضی یک آقا و اهل زاهدان بوده و کل تماس تلفنی شهید سلیمانی بعد از سلام و احوالپرسی در حد یک تا دو دقیقه بود که پس از آن سروصدا آمد و تماس قطع شد و من ابتدا فکر کردم، دفتر ایشان مراجعه کننده زیادی داشته و بعداً تماس می‌گیرد، اما حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بعد از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که حاج‌آقا شهید شده است.

مدیرعامل بیمه تجارت نو در مورد اینکه آیا آن جوان متقاضی را بالاخره استخدام می‌کنید یا نه، گفت: چون جزو آخرین وصیت‌های شهید آیت‌الله سلیمانی است این کار را انجام می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.