امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند

حسین امیرعبداللهیان گفت: منطقه ما، وارد صفحه و مرحله جدیدی از همکاری‌های دسته جمعی شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از منطقه مرزی «مارون الراس» در ادامه سفر به لبنان طی سخنانی با گرامی داشت یاد شهدای جریان مقاومت گفت: ما امروز در منطقه «مارون الرأس» هستیم و از همین جا  یک بار دیگر  حمایت خود را از مقاومت لبنان در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی با صدای بلند اعلام می‌کنیم.

دریادار سیاری هشدار داد: اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به کشتی‌های تجاری ما تعرض کند

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران  ادامه داد : روز گذشته در دیدارم با آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، تحلیل‌ها و ارزیابی‌های دقیقی از ایشان دریافت کردم. اظهارات ایشان مؤید این موضوع مهم بود که امروز مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین در قوی‌ترین و بهترین وضعیت خود قرار دارد و از طرف دیگر صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و با بحران‌های چندلایه سیاسی، اجتماعی و امنیتی مواجهند.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، همواره دوست روزهای سخت لبنان بوده است، افزود: ما با قوت، دوست روزهای سخت و آسایش لبنان باقی خواهیم ماند.

وی ادامه داد: مقاومت لبنان اثبات کرد که صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند و مقاومت مهمترین گزینه‌ای است که امنیت، آسایش و حفظ تمامیت ارضی را برای لبنان به ارمغان آورده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه ما، وارد صفحه و مرحله جدیدی از همکاری‌های دسته جمعی شده است. آینده برای کشورهای منطقه ، آینده بسیار روشنی است و بی تردید همه تحولات مثبت منطقه در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی منجر به انزوا و فروپاشی این رژیم می‌شود .

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که راه‌حل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع فلسطین، برگزاری رفراندومی دموکراتیک در بین همه فلسطینی‌ها است، گفت: رفراندومی بین ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحیان، مسلمانان و یهودیان.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جز خیر، امنیت و رفاه برای منطقه نمی‌خواهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.