جزئیات عفو رهبر انقلاب به مناسبت عید فطر/ تغییر مجازات ۱۲۰ اعدامی به حبس

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر بیان کرد: در این مرحله یک هزارو ۷۶۰ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود از مجموع یک هزارو ۷۶۰ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۴۰۴ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و یک هزارو ۳۵۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع یک هزارو ۷۰۶ نفر مشمول اصل یک هزارو ۳۳۲ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۳۵۵ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۷۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بود.

وی گفت: ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است و ۲۰ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.