جزییات مهم هشدار به زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز

امیر دریادار ایرانی  با اشاره به  جزئیاتی از شناسایی و هشدار به زیردریایی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی را با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند.

این زیردریایی آمریکایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود، از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت، مسیر خود را تغییر داد و مسیر خود را ادامه دادند.

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به‌روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند، گفت: در این شرایط، با گشت‌زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

وی تاکید  کرد: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود، یک زیردریایی به‌روز هسته‌ای به نام «فلوریدا» بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.