بارندگی شدید در 6 استان کشور

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه در شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و غرب اصفهان، همچنین در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

به گفته وی، جمعه در غرب یزد، جنوب و غرب کرمان، شمال هرمزگان و همچنین با گذر امواج تراز میانی جو در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و مناطق مرزی استان‌های کرمانشاه و کردستان رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

مسدودیت دو جاده پرتردد تهران - شمال تا اطلاع ثانوی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه در دامنه های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان، برخی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، دامنه‌های زاگرس واقع در همدان، مرکزی و قم بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود، ادامه داد: در ضمن در اوایل شب جمعه در گیلان و اردبیل و شنبه در مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان همچنین عنوان کرد که یکشنبه در برخی مناطق اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و شرق سواحل دریای خزر رگبار پراکنده رخ می دهد و همچنین در اوایل شب در کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: در ساعات بعد از ظهر در شرق اصفهان، یزد و شمال کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین تاکید کرد: قابل توجه است که تا روز جمعه افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در اردبیل و گیلان خواهیم داشت و در این دو استان وزش باد گرم جنوبی رخ خواهد داد و روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما  در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان در روز جمعه پدیده گرد و خاک در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می شود و دریای خزر در روز شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه ( اول اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( دوم اردیبهشت) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا پنجشنبه و جمعه (۳۱ فروردین و اول اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.