گام کلیدی ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سودان

«چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه افزود: هر دو طرف درگیر برادران ما هستند. برای چه طرف یکی از آنها را بگیریم؟ ما در حال مذاکره با فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع و رئیس شورای حاکمیتی برای توقف درگیری هستیم.

پایان جنگ یمن؛ محور گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان

وزیر خارجه ترکیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که پنجشنبه و در آستانه عید فطر طرف‌های درگیر در سودان برای برقراری آتش بس به توافق برسند.

وی با بیان اینکه تماس‌ها با شهروندان ترکیه در سودان ادامه دارد، از آنها خواست تا زمان تضمین آتش بس در مکان‌های امن بمانند.

این در حالی است که با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم روز چهارشنبه برای پنجمین متوالی در جریان بود.

دو طرف درگیر در سودان همچنین توافق کردند که آتش بس از عصر امروز چهارشنبه (ساعت ۱۸:۰۰) به وقت محلی به مدت ۲۴ دیگر ساعت تمدید شود؛ اما همچنان درگیری‌ها در خارطوم ادامه پبدا کرد.

یک مقام در ارتش سودان به الجزیره گفت که کنترل کامل مقر فرماندهی کل در اختیار ارتش قرار دارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها در سودان خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.