ادعای جدید درباره نقشه حسن روحانی در انتخابات مجلس 1402 /او قدرت دو قطبی سازی دارد!

روزنامه اصولگرای فریختگان وابسته به دانشگاه آزاد به آینده سیاسی حسن روحانی پرداخت و نوشت: 

روحانی به‌دلایل مختلف از‌جمله شرایط سنی امکان دارد توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نشده و عمر فعالیت سیاسی‌اش پایان‌یافته ارزیابی شود.

در کنار این امر عدم‌اقبال عمومی به وی به‌دلیل سابقه اجرایی ناامید‌کننده به یادگار مانده از او باعث شد تا حتی اگر وی بتواند از غربال ناظران انتخاباتی نیز عبور کند امیدی به پیروزی سیاسی نداشته باشد. همین امر نیز باعث‌ شده تا وی با فراغ خاطر و بدون لکنت مساله‌ای را مطرح کند که در فضای اجتماعی و سیاسی جنجال به پا کرده و قدرت دو‌قطبی‌سازی داشته باشد. مسائلی که وی تا پیش از این و زمانی که خود مجری قانون بود از طرح آن اجتناب می‌ورزید. حال اما در شرایطی که بسیاری رسانه‌ها با قاطعیت از آغاز فعالیت سیاسی او برای انتخابات 1402 صحبت به میان آورده و تیغ نقد را علیه‌اش تیز کرده‌اند، روحانی با دو هدف به‌سمت ایجاد چنین دو‌قطبی‌هایی رفته است.

او با تشدید فضای نزاع سیاسی این پالس را به رقبا می‌دهد که قصدی برای حضور در انتخابات نداشته و از رد‌صلاحیت نیز هراسی ندارد. البته این مواجهه بدون‌هراس با توجه به اینکه سن وی حداکثر قانونی را نیز رد کرده عملا نذر امام‌زاده کردن روغن ریخته محسوب می‌شود. این مواجهه همچنین باعث می‌شود تا روحانی از موضع تدافعی خارج شده و دست او را برای تهاجم به طیف‌های سیاسی مقابل پر کند. تهاجمی که شاید برای شخص وی موضوعیتی نداشته باشد اما برای لیست انتخاباتی که وی احتمالا از آن حمایت خواهد کرد، منفعت دارد.

روحانی اگرچه ممکن است خود نتواند به‌عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کند اما عدم‌مشارکت به این معنی نیست که وی کنش سیاسی را نیز در انتخابات کنار گذاشته و با عدم‌حمایت از لیست‌های انتخاباتی، خود را به وادی انفعال بیندازد. انفعالی که حداقل از روحیه سیاسی پرشور وی توقع نمی‌رود که اگر غیر از این بود دیگر تشکیل منظم جلسات سیاسی با همکاران هیات‌دولتی موضوعیتی نمی‌یافت.


بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.