رایزنی وزرای دفاع روسیه و چین

به گزارش آناتولی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «لی شانگ‌ فو» وزیر دفاع چین در مورد توسعه همکاری‌ های نظامی و فنی میان دو کشور در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

شویگو در این دیدار با بیان اینکه روابط راهبردی دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد، گفت: تصمیمات اتخاذ شده توسط رهبران روسیه و چین در پرتو رویدادهای جهان برای ایجاد اهداف بلندمدت در زمینه توسعه و امنیت ملی نقش به سزایی دارد. هماهنگی تلاش‌ های ما در سطح بین‌ المللی وضعیت جهانی را متعادل کرده و به کاهش احتمال درگیری کمک می‌ کند.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اهمیت دیدار با «لی شانگ‌ فو» گفت: مطمئنم این دیدار مشارکت راهبردی روسیه و چین در زمینه دفاعی را بیشتر تقویت خواهد کرد و ما را قادر خواهد کرد تا در مورد مسائل جاری در زمینه امنیت جهانی و منطقه‌ ای به طور آشکاری گفتگو کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری در زمینه تکنیک نظامی بین نیروهای مسلح روسیه و چین در آینده بیشتر توسعه یابد.

وزیر دفاع چین نیز با اشاره به اینکه پس از انتصاب خود اولین سفر خارجی خود به روسیه را داشته است، اظهار داشت: این دیدار به جهان نشان می‌ دهد که روابط دوجانبه چین و روسیه بسیار توسعه یافته و نیروهای مسلح دو کشور مصمم به تقویت همکاری راهبردی هستند.

«لی شانگ‌ فو» افزود: نیروهای مسلح دو کشور قطعا توافقات حاصل شده توسط رهبران ما را با دقت اجرا خواهند کرد، همکاری نظامی- فنی بین چین و روسیه را به سطح جدیدی توسعه و ارتقا خواهند داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ماه گذشته در مسکو دیدار کردند. با حضور سران دو کشور، مذاکراتی بین هیئت های روسیه و چین انجام شد و پس از آن بیانیه هایی بین دو کشور به امضا رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.