روسیه در آستانه تصرف کامل باخموت

«یان گاگین» مشاور رهبر جمهوری دونتسک امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای روسی ۹۰ درصد کنترل شهر راهبردی باخموت را در اختیار دارند.

 خبرگزاری تاس گزارش داد، وی افزود: نظامیان گروه واگنر وابسته به ارتش روسیه در حال حاضر کنترل بیش از ۹۰ درصد باخموت را در اختیار گرفته و پیشرفت در این میدان غیرقابل اجتناب است. 

درخواست ضدروسی آمریکا از مصر فاش شد

«یوگنی پریگوژین» رهبر گروه نظامی واگنر روز 11 آوریل(هفت روز پیش) گفته بود که نیروهای روسی 80 درصد این شهر از جمله ساختمانهای اداری و دولتی را تصرف کرده‌اند. وی حدود یک ماه پیش نیز گفته بود که به لحاظ فنی و اداری شهر باخموت در اختیار نیروهای روسی است.

روز شنبه خبرگزاری‌های روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند جنگجویان گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه دو منطقه دیگر از شهر اوکراینی باخموت را تحت کنترل درآوردند. 

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس نیز اخیرا در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود اعلام کرد نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از برخی مناطق در شهر باخموت در پی آتش توپخانه شدید روسیه در دو روز قبل شده‌‌اند. 

ارتش انگلیس اعلام کرد: روسیه حمله خود به شهر باخموت در منطقه دونتسک را با بهبود همکاری نیروهای وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر، تقویت کرده است. نیروهای اوکراینی با مشکلات قابل توجه در تامین مجدد مواجه هستند و به طور منظم از مواضعی که مجبور به واگذاری شده‌اند، عقب‌نشینی کرده‌اند. 

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روس خواستار دریافت تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از متحدان غربی خود شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.