حمله به مولوی عبدالحمید در روزنامه کیهان /او پادویی موساد را می کند؟

روزنامه کیهان در ستون خبرهای ویژه خود به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان حمله کرد.

این روزنامه در ستون خبرهای ویژه خود نوشت:

دیروز در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت:به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد(!)

وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آنها از اطراف مدینه به دستور پیامبر اعظم(ص) گفت: در اسلام اعتدالی، افراط‌گرایی و تنگ‌نظری جایی ندارد. بنده در گذشته مطلبی بیان کردم که در دین اسلام قرائت‌های مختلفی وجود دارد و بهترین قرائت «اسلام اعتدالی» است و اعتقاد ما به اسلام اعتدالی و دوری از افراط و تفریط است. در تمام ادیان؛ یهودیت و مسیحیت افراط و تفریط بوده و در دین اسلام هم بعضی از مسلمانان گرفتار افراط و تفریط هستند، اما قرائت اسلام اعتدالی همان روش درست است.

وی افزود: اسلامی که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم آوردند در آن افراط و تفریط نبوده است. اسلامی که قرآن مطرح کرده اسلام اعتدالی است. تندروی و افراط‌گرایی در اسلام درست نیست و به اسلام و مسلمانان در تمام جهان ضربه زده‌ است. تندروی به یهودیت و یهودی‌ها ضربه زده است. ما به یهودی‌ها مخصوصا آنهایی که به حکومت رسیده‌اند توصیه می‌کنیم که اعتدال و میانه‌روی را اختیار کنند و هیچ‌کسی در فکر زدن و نابودکردن دیگران نباشد، بلکه همۀ دنیا باید دنبال صلح باشد. اسلام اعتدالی هم اسلام صلح است.

 کیهان در ادامه مدعی شد: این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته به اشغالگری صهیونیست ها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصب کنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.

وی بهمن ۱۴۰۱ نیزضمن دفاع از حزب صهیونیستی بهائیت خواستار صلح با اسرائیل شده بود.وی گفته بود: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»

کیهان در بخش دیگری از این خبر ادعا کرد: مواضع مولوی عبدالحمید مورد اعتراض بسیاری از علمای اهل سنت قرار گرفته است.

یادآور می‌شود وی که تا همین اواخر آموزش زنان را مشروط به ایجاد تفکیک جنسیتی می‌کرد، حجاب را امری واجب می‌دانست، بیرون رفتن زنان را منوط به آویختن برقع می‌کرد، گوش دادن بدون ضرورت به سخنرانی زنان برای مردان را جایز نمی‌دانست و طالبان را گروهی ریشه‌دار تلقی می‌کرد که از حمایت‌های مردمی برخوردار است و برای آنان آرزوی نصرت داشت، ناگهان پای زنان بی‌حجاب را به مسجد مکی باز کرده و از پروژه صهیونیستی- آمریکایی کشف حجاب (عفاف زدایی از بانوان ایران) حمایت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.