مقام سابق اسرائیل دست به اعتراف زد/ تل‌آویو سلاح هسته‌ای دارد!

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه، چهارم آوریل) در ادامه انتقاداتش از طرح اصلاحات «بنیامین نتانیاهو» اعتراف کرد که تل‌آویو دارای سلاح هسته‌ای است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، باراک تصریح کرد: در صورت موفقیت کودتای نتانیاهو [طرح اصلاحات قضایی] طرف‌های اروپایی از برپایی یک دیکتاتوری هسته‌ای در اسرائیل نگران خواهند شد‌.

کنعانی: اسرائیل راه فراری از فروپاشی درونی ندارد

این اعتراف در حالی از سوی یکی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که تل‌آویو خارج از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با حمایت‌های غربی، به گسترش برنامه‌های خود در این زمینه مشغول است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیراً در کنفرانس خبری مشترکش با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که واشنگتن به امنیت اسرائیل و اسرائیلی‌ها پایبند است؛ بلینکن و نتانیاهو در این کنفرانس خبری گفته بودند: «توافق کردیم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند».

ایران نیز تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

«فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه هم روز سه‌شنبه، ۲۸فوریه طی یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس خلع سلاح ژنو تاکید کرده بود که اشغالگری اسرائیل یک تهدید دائمی و جدی برای صلح منطقه و امنیت بین‌المللی است. اشغالگران بر حملات مکرر به سرزمین‌های سوریه و فلسطین، به توسعه و گسترش زرادخانه انواع سلاح‌های کشتار جمعی خود با بهره مندی از حمایت کشورهای شناخته شده ادامه می‌دهند. اسرائیل باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.

نخست‌وزیر اسبق تل‌آویو پیشتر و در زمان آغاز بحران‌های رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری ‌«یدیعوت آحارانوت» نگرانی خود درباره نابودی این رژیم را نشان داده و اذعان کرده بود که در تاریخ، هیچ حکومت یهودی بیش از ۸۰ سال عمر نکرده مگر در دو مورد استثنا.

باراک در این خصوص گفته بود که رژیم صهیونیستی نیز در دهه هشتم شکل‌گیری خود به سر می‌برد و او نگران این است که نفرین این دهه همچون حکومت‌های پیشین شامل این رژیم نیز بشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.