هشدار خواهر رهبر کره شمالی به زلنسکی

 خبرگزاری وابسته به حکومت کره شمالی (کی.سی.ان.ای) نوشت، «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی، اوکراین را متهم کرد به اینکه برنامه دارد تا به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، خواهر رهبر کره شمالی این اتهام را در واکنش به ثبت یک طومار اینترنتی در وبسایت دفتر ریاست جمهوری اوکراین با موضوع درخواست برای استقرار و تملک تسلیحات هسته‌ای توسط کی‌یف مطرح کرده است.

این طومار تا کنون حدود 1000 امضا جمع کرده است.

کیم یو جونگ گفت، این طومار را می‌توان یک دسیسه سیاسی دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین دانست.

پس از صحبت‌های «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه درباره برنامه‌ریزی مسکو برای مستقر ساختن سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، یک طومار عمومی نزد وبسایت دفتر ریاست جمهوری اوکراین ثبت شد که در آن میزبانی کردن از تسلیحات هسته‌ای توسط اوکراین درخواست شد. این طومار اینترنتی همچنین خواستار دستیابی اوکراین به تسلیحات هسته‌ای متعلق به خودش شد.

این طومار برای آنکه پاسخ زلنسکی را دریافت کند نیازمند جمع آوری 25000 امضا است. مقام‌های کی‌یف تا کنون پاسخی به این طومار اینترنتی نداده‌اند.

صحبت‌های خواهر رهبر کره شمالی در زمانی مطرح‌ شده که این کشور تلاش دارد تا روابط نزدیک‌تری با روسیه در ضمن ادامه تلاش های غرب برای منزوی کردن این دو کشور برقرار کند.

به نوشته رویترز کره شمالی از مواضع مسکو در قبال اوکراین بعد از شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در سال گذشته میلادی در این کشور حمایت کرده است اما پیونگ یانگ اتهامات مطرح شده از سوی غرب به خودش در خصوص ارسال تسلیحات برای روسیه را رد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.