اقدام متقابل روسیه؛ دیپلمات استونی اخراج شد

تاس گزارش داد، روسیه یک کارمند سفارت استونی در این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه یک دیپلمات استونیایی را بر اساس اصل عمل متقابل، به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرده است.

پوتین سند جدید سیاست خارجی را تصویب کرد

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، «یانا وناملدر» کاردار استونی در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شده و در جریان این موضوع قرار گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که اعتراض قاطع روسیه به رئیس هیئت دیپلماتیک استونی نسبت به عنصر نامطلوب اعلام کردن یک کارمند سفارت روسیه در تاریخ ۲۴ مارس بدون هیچ دلیلی اعلام شد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که بر اساس اصل عمل متقابل یک دیپلمات سفارت استونی با درجه مساوی باید روسیه را، در همان بازه زمانی که برای خروج دیپلمات روس تعیین شده، را ترک کند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.