ارتش 2 کشور ادغام می شود

ان تی وی آلمان گزارش داد، کشور هلند اکنون کل ارتش میدانی خود را تحت کنترل ارتش آلمان قرار داده است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان از یک نقطه عطف صحبت کرد. به گفته وی این گروه بندی مجدد باید واحدهای بزرگ مناسب برای جنگ در داخل ناتو ایجاد کند.

حجاب معلم ها در این کشور آزاد شد

به این ترتیب آلمان و هلند نیروهای مسلح خود را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می کنند. روز گذشته در یک فراخوان تشریفاتی در جنوب آلمان یک تیپ هلندی تحت فرماندهی یک لشکر زرهی آلمانی قرار گرفت . طبق گفته وزارت دفاع فدرال آلمان، به این ترتیب کل ارتش میدانی هلند اکنون تحت فرماندهی ارتش آلمان است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان، از یک "نقطه عطف" در مسیر مشترک صحبت کرد. وی تاکید کرد: به خصوص با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، این حرکت مشترک مهمتر از حد معمول است. پیستوریوس و همتای هلندی او در مراسمی که در مقابل کاخ مسکونی Veithöchheim در جنوب آلمان برگزار شد، قرارداد همکاری مربوطه را امضا کردند. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هم در جریان سفر اخیر به هلند، همکاری دفاعی بین دو کشور را در اروپا منحصر به فرد توصیف کرد . وی تاکید کرد: ادغام کامل هر سه تیپ ارتش هلند در ساختارهای ارتش آلمان یک "نقطه عطف" است.

به گفته وزارت دفاع آلمان، تیپ 13 نور هلند از اویرشوت که تحت فرماندهی آلمان قرار گرفت، یکی از سه تیپ رزمی نیروهای مسلح هلند است. این تیپ مجهز به خودروهای زرهی چرخدار باکسر و خودروی شناسایی فنک است که هر دو در ارتش آلمان نیز استفاده می شوند. این وزارتخانه توضیح داد که ادغام بیشتر اثرات هم افزایی ایجاد می کند و به معنای افزایش قابلیت ها است.

این حرکت، فصلی از ادغام نظامی را نشان می دهد که در سال 2014 آغاز شد. در آن زمان، تیپ 11 هوایی هلند در بخش نیروهای سریع آلمان (DSK) ادغام شد. دو سال بعد، تیپ مکانیزه 43 هلندی در لشکر 1 زرهی ارتش آلمان ادغام شد. البته این روند یک خیابان یک طرفه نیست: در سال 2018، گروه موشکی ضد هوایی آلمان 61 به فرماندهی پدافند هوایی زمینی هلند منصوب شد.

برای ارتش آلمان این تقویت ها از طرف هلند با سازماندهی مجدد سه لشکر ارتش آلمان همزمان شد. این سازماندهی مجدد به منظور همسویی گسترده نیروهای زمینی با دفاع ملی و اتحادی و ارائه راه حلی موقت برای کمبود تسلیحات و تجهیزاتی است که سال هاست ادامه دارد و از آمادگی کامل عملیاتی جلوگیری می کند

تلاش آلمان و هلند در مسیر گسترش همکاری‌های نظامی بی‌سابقه نیست. در سال 2016 آلمان تصمیم گرفت قدم به قدم در مسیر ادغام یک گردان نیروی دریایی ارتش خود در نیروی دریایی هلند گام بردارد. این گردان از محافظان نیروی دریایی، مین‌یابان و ملوانان تشکیل شده است.

در چارچوب این توافق جدید بین دو کشور چندین تیپ و گردان دیگر ارتش هلند، از جمله تیپ سوم آن به ارتش آلمان می‌پیوندد. دو دولت در پایان نشست اخیر روتردام از این اقدام به عنوان روندی سازنده و سنگ بنای دیگری در راه همکاری نظامی متقابل نام بردند. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در این زمینه گفت که این ادغام نیروهای نظامی دو کشور در سطح اروپا بی‌همتاست.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و همتای هلندی او، کایسا اولوگرین این توافقنامه گسترش همکاری‌های نظامی را روز پنجشنبه 30 مارس در جنوب آلمان امضا کردند.

دو کشور همسایه بر این عقیده‌اند که همکاری متقابل و ادغام برخی واحدهای نظامی بزرگ در یکدیگر بر قدرت رزمی و دفاعی آن‌ها افزوده و می‌تواند الگویی برای همکاری‌های نظامی سایر کشورهای اروپایی باشد.

این همکاری‌ها به ویژه در شرایطی اهمیت یافته است که روسیه قصد دارد بخشی از سلاح‌های اتمی خود را در خاک بلاروس مستقر کند. مسئله‌ای که امنیت اروپا و به ویژه آلمان را به شدت تهدید می‌کند، زیرا از نظر مسکو، آلمان پس از آمریکا مهم‌ترین پشتیبان اوکراین است.

با تکمیل شدن ادغام این نیروها، واحدهای نظامی مشترکی شکل می‌گیرند که تحت ساختارهای فرماندهی واحد در مواقع ضروری وارد عمل می‌شوند. مسائل فنی مربوط به این ادغام باید حتی المقدور به صورت واحد در آیند.

در سال 2014 میلادی هم تقریبا همزمان با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، گردان یازدهم متحرک هلند به تیپ واکنش سریع ارتش آلمان پیوست. بریگاد مکانیزه 43 ارتش هلند با 3 سه هزار سرباز زن و مرد نیز تحت فرماندهی آلمان قرار گرفت.

در اتحادیه اروپا، بارها بر سر تشکیل یک نیروی دفاعی مشترک با حضور نیروهایی از تمام کشورهای عضو گفت و گو شده است، اما هنوز به استثنای همکاری‌هایی میان چند کشور، این طرح پیشرفت چندانی نداشته است.

با حمله روسیه به اوکراین این بحث‌ها بار دیگر زنده شد. در نوامبر سال 2021 جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا متن پیش‌نویسی را با عنوان «قطب‌نمای استراتژیک» تسلیم دیپلمات‌های اروپائی کرد که به معنای دکترین نظامی و دفاعی جدید اتحادیه اروپا ارزیابی شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یکی از مهم‌ترین مدافعان تشکیل نیروی دفاعی مستقل اتحادیه اروپاست. وی در ماه نوامبر سال 2018 میلادی گفت که با توجه به تغییر توازن قوا میان اروپا، آمریکا، چین و روسیه، اتحادیه اروپا به یک نیروی دفاعی مشترک و مستقل نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.